کد خبر: ۴۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 20
رئیس انجمن نفرولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن نفرولوژی ایران تأکید کرد:ازآنجاکه مسئولین مربوطه آن 5 درصد پزشکان زیرمیزی گیر را می شناختند؛ پس می توانستند اعلام کنند با آنها مشکل دارند.حال آنکه نمی دانیم پای تمام پزشکان را وسط کشیدن یعنی چه؟

دکتر محمدرضا گنجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:وقتی  که ما دادگاه نظام پزشکی داریم؛ پس دیگر نیازی به این همه سر و صدا نبوده ونیست؛ حالا که گفته می شود پزشکان زیرمیزی می گیرند پس تکلیف اعتمادسازی بین بیمار و پزشک چه می شود؟

وی خاطرنشان کرد: مگر همه پزشکان به دلیل مسائل مالی این رشته را انتخاب کرده اند؟یک پزشک این همه سختی ها مانند دانشگاه رفتن، سربازی رفتن، طی دوره تخصصی و فوق تخصصی، شب بیدار ماندن، از بسیاری مسایل زندگی  گذشتن و سختی های گوناگون راتحمل می کند که دروهله نخست به مردم خدمت کند پس   آنان را که نباید با این گونه برخوردها زیر سوال برد ورنجاند.

متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: به عقیده من همه ما به دولت تدبیر و امید چشم بسته ایم؛ از تدابیر وزیر بهداشت با آغاز طرح تحول نظام سلامت و با کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت هم موافقیم. اما این کتاب خیلی اشکال دارد که می شود نقایص آن را رفع کرد.

وی تأکید کرد: این بزرگنمایی های مربوط به دریافت زیر میزی و انتقال وجه اضافه به حساب منشی و همسایه یعنی چه؟ با این قبیل کارها اعتماد مردم نسبت به جامعه خدوم پزشکی از بین می رود.

گنجی اظهار داشت: متأسفانه تعداد زیادی از پزشکان عمومی مملکت واقعأ به نان شب هم محتاج اند، زندگی را به سختی می گذرانند. آنها هم دلشان می خواهد برای فرزندشان معلم خصوصی بگیرند، آنها را برای تحصیل به مدارس خوب بفرستند و برای خانواده شان رفاه اجتماعی ایجاد کنند و... اما با این وضعیت از عهده مخارج بر نمی آیند وشرمنده خانواده شان هستند.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران اذعان کرد: پزشکان تمام این سختی ها را به دلیل قداست نام پزشکی، احترام و اعتمادی که مردم برای آن قائل اند به جان می خرند. حال اگر قرار باشد با بزرگنمایی این گونه مسائل این اعتماد و احترام را خدشه دار کرد که نمی شود وبدون قطع این روش ها به دور از انصاف است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بهروزبرومند
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
سخنان ریاست گرامی انجمن نفرولوژی شایسته و بایسته است. تنها باید پذیرفت که دراز نمودن حکیم باشی برای توجیح ناتوانی حاکم به زیان مردم و بیماران است . تازه مقام قضایی هم که در همین رسانه گفته گذشته از زیر میزی خلاف های دیگر پزشمان را هم پی گیری کنید تا کسی نپرسد دزد های چند میلیاردی را چرا مجازات نمیکنید . ؟
نفرولوژیست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
1
1
احسنت احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
1
1
درودبردکترگنجی
دکترکیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
1
0
کاملاموافقم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
1
0
کاملا موافقم ..... زیرساختها مشکل دارن ، اینا چسبیدن که نما رو درست کنن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: