کد خبر: ۴۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 19
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از بازنگری مجدد کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی سلامت طی 2 ماه آینده خبر داد.
دکتر سید تقی نوربخش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اجرای کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی که بدون شک بعد از 20 سال به عنوان تحولی در نظام پرداخت است، وجود برخی اشکالات احتمالی طبیعی است که به طور قطع پس ازبررسی های لازم دوباره بازنگری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید گام بسیار بزرگی در جهت تجدید نظر کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت توسط دولت انجام شد. اما به دلیل پیچیدگی ها و اقدامات بسیار مهمش امیدواریم در عرض 2 ماه آینده این اشکالات(ناراضی بودن برخی گروه های پزشکی از تعرفه ها) حل شود تا دغدغه خاطر جامعه پزشکی نیز برطرف شود.

وی درپاسخ به این سوال شفاآنلاین که سازمان تامین اجتماعی برای مقابله با دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان چه تمهیداتی اندیشیده پاسخ داد: با اصلاح نظام پرداخت که تا 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد، قدر مسلم از دیدگاه ما به عنوان دومین تامین کننده درمان با تدابیر و اقدامات بخش نامه هرگونه رابطه مالی با بیمار مورد قبول نیست.

وی تأکید کرد: در واقع با توجه به این که بیمار در بیمارستان های ما نباید هیچ گونه هزینه ای پرداخت کند از این رو هر گونه رابطه مالی بین بیمه شدگان تأمین اجتماعی و پزشکان فعال در مراکز مستقیم قابل قبول نیست؛ البته در این خصوص آنها به خوبی نیز توجیه شده اند.

نوربخش با تأکید بر رعایت کرامت و حرمت جامعه خدوم پزشکی تصریح کرد: مهم ترین عامل بین روابط بیمار و پزشک اعتماد متقابل است، بنابراین من از رسانه ها خواهش می کنم برای خدشه دار نشدن این دیوار اعتماد؛ نهایت دقت را در حفظ کرامت و شئون حرفه پزشکی نیز داشته باشند.

وی افزود: از آن طرف در این راستا دستگاه های سیاست گذار و نظارتی هم مسئولت خود را نیز ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در خصوص آخرین وضعیت ساخت و ساز بیمارستان ها ومراکز درمانی نیزخاطرنشان کرد: در سال 93 در حال افتتاح 5 بیمارستان هستیم . 3 بیمارستان هم در دست ساخت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: