کد خبر: ۴۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
شفاآنلاین-روانشناس و پژوهشگر مسایل اجتماعی معتقد است، پر کردن خلاءهای عاطفی فرزندان، مانع از بیراهه رفتن و نیز شکل گیری روابط غیراخلاقی در آنها می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «افشین طباطبایی»  افزود: تمامی هنجارها و ناهنجاری های افراد در خانه شکل می گیرد و والدین موظفند با تربیت صحیح و ارتقا باورهای دینی فرزندان، آنان را از انحراف به بیراهه باز دارند.

وی یکی از دلایل عمده دوستی های مخفیانه بین دختران و پسران را خلاءهای عاطفی آنان عنوان کرد و گفت: اگر نیازهای عاطفی فرزندان در خانه تامین نشود، آنان خلاء عاطفی خود را با دوستی با جنس مخالف در بیرون از خانه جستجو می کنند.

دکتر طباطبایی افزود: ممکن است بسیاری از این روابط به ازدواج ختم شود اما در بسیاری از این پیوندها به علت نبود شناخت کافی، احساسات سطحی، توجه به جنبه های ظاهری و هوس های زودگذر، با طلاق پایان یابد.

این پژوهشگر مسایل اجتماعی با بیان اینکه برای یک ازدواج موفق حدود هشتاد مولفه وجود دارد، تصریح کرد: دوری از احساسات زودگذر و ظواهر، هم سطح بودن از لحاظ سواد و طبقه و اشتراک عقاید از جمله مولفه ها و معیارهای یک ازداوج موفق است.

وی افزود: استفاده از تجارب دیگران و هوشمندی در مرحله همسرگزینی از دیگر مولفه های هستند که جوانان برای انتخاب همسر باید مد نظر قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: