کد خبر: ۴۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
معاون کل وزارت بهداشت و درمان:
شفاآنلاین- قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : میزان تخلفات در جامعه پزشکی به حدود صفر رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین،'ایرج حریرچی'  افزود: برخورد این وزارت خانه با تخلفات عامدانه قاطع و مطابق با قانون است.

وی اظهار کرد: سومین مرحله از طرح جامع سلامت با استقبال بسیار خوب جامعه پزشکی مواجه شد و این استقبال فراتر از انتظار بوده است.

وی حساس شدن مردم و کاهش میزان تخلفات را از دستآوردهای این طرح دانست و گفت: تخلفات نزدیک صفر است و بعد از اجرای طرح، تخلفات به شدت کاهش یافته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با تدبیر جامعه پزشکی، این طرح با قوت ادامه یابد ،افزود: با تحقق کامل این طرح امیدواریم اشکالی که تاکنون توسط اقلیتی از جامعه پزشکی (زیر یک درصد) رخ می داد و در جامعه انعکاس وسیع داشت ، برطرف شود.

حریرچی در خصوص سامانه گزارش گیری این طرح نیز گفت: بسیاری از تماس ها برای مشورت و یا بررسی سامانه بوده است و مواردی که روزانه اعلام می شود تعداد زیادی را در بر نمی گیرد و چند ده مورد است و بر اساس روال تعیین شده به سازمان نظام پزشکی ارجاع می یابد تا رسیدگی شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسیدن تخلف به حدود صفر در اجرای این طرح دستآورد بسیار بزرگی است.

حریرچی، بسته های سلامت دهان و دندان، گسترش و تعمیق بسته های بهداشتی به حاشیه شهرها، روستاها و شهرها را از دیگر برنامه های جامع سلامت بیان کرد و گفت: عملکرد بسته های اول به خصوص در مورد کاهش پرداختی از جیب مردم برای بستری در بیمارستان بیش از اهداف بوده است.

وی یادآور شد: بر اساس این بسته قرار بود پرداختی مردم بابت بستری در بیمارستانهای دولتی 10 و پنج درصد باشد که هم اکنون به شش و سه درصد کاهش یافته است و در جلوگیری از ارجاع مردم به بیرون از بیمارستان نیز به طور کامل به اهداف رسیده ایم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بسته کاهش سزارین در بیمارستانهای دولتی نیز هم اکنون به اهداف طرح که کاهش هفت درصدی آن در بیمارستان های دولتی است، دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه بسته های بیماران صعب العلاج درمان بیماران سرطانی نیز به زودی اعلام می شود گفت: برنامه این وزارت خانه برای سال 94 اعلام بسته های جدید و تعمیق بسته های طرح جامع سلامت است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدنبال مشاهده دست آوردهای این طرح ؛ دولت و مجلس با قاطعیت بیشتری از وزارت بهداشت حمایت می کنند گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در اجرای طرح جامع سلامت بسیار مطلوب بوده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: