کد خبر: ۴۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
رئیس بیمارستان جوادالائمه مشهد در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس بیمارستان جواد الائمه مشهد با اشاره به اينكه درطرح تحول نظام سلامت اعلام شده بود تعرفه بیمارستان های خیریه معادل بیمارستان های دولتی ميشود؛ گفت: در صورت اجرايي شدن چنين تصميمي و با توجه به شرایط فعلی بیمارستان، در تأمین هزینه ها ناتوان خواهیم ماند.
دکتر حسین نادمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: عملیات احداث بیمارستان تخصصی قلب و عروق جوادالائمه به همت آقاي ماشالله دانشی نیا در سال 70 شروع شد و سال 77 نيزبه اتمام رسید و یک سال پس از تجهیزيعني از سال 78 آغاز به کار کرد.


فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی ( بالون آنژیوپلاستی )  ادامه داد: به تدریج بخش هاي مختلف افتتاح شد وتعداد تخت ها از 96 عدد به 126 تخت رسید .بعد هم به علت استقبال مردم وكمبود تخت ها احداث فاز دوم از سال 90آغاز شد که در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سالگرد تولد امام جواد (ع) مجموع تخت های این بیمارستان به 200 عدد خواهد رسید كه انشائ الله افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که نسبت به شرق کشور بالاترین آمار جراحی قلب اطفال را در این بیمارستان داریم به همین منظور در صدد راه اندازی آی سی یو بخش قلب اطفال در این بیمارستان نيزهستیم.

نادمی افزود: همچنین در تدارکیم تا با کسب مجوزات لازم سی تی اسکن های پیشرفته و ام آر آی را به تجهیزات این بیمارستان اضافه نمائیم.

وی تصریح کرد: بیمارستان تخصصی قلب و عروق جوادالائمه یک بیمارستان خیریه است و با تعرفه پائین تر از نصف تعرفه های بیمارستان های خصوصی به مردم خدمت ارائه می دهد و عمومأ مردم از خدمات آن راضی اند و اکثرمواقع هم تخت خالی نداريم.

متخصص قلب وعروق تأکید کرد: حال از آنجا که در طرح تحول نظام سلامت اعلام شده که تعرفه بیمارستان های خیریه باید معادل بیمارستان های دولتی باشد در حقیقت با شرایط فعلی بیمارستان در تأمین هزینه ها ناتوان خواهیم ماند.

وی ادامه داد: البته قول داده اند که مصوب کنند تعرفه بیمارستان های خیریه نیز دوباره به نصف تعرفه بیمارستان های خصوصی برگردد.

رئیس بیمارستان تخصصی قلب و عروق جوادالائمه به شفا آنلاین گفت: در همه کشورهای دنیا زمانی که فردی از سرمایه خودش در راستای راه اندازی بیمارستان هزینه ها را متقبل می شود دولت کمک هایی به وی خواهد کرد.از این رو انتظار ما هم از دولت پشتیبانی و حمایت است؛ ما نزدیک به بیش از یک سال است که در راستای کسب مجوز برای ام آری آی و سی تی اسکن پیشرفته پیگیر هستيم اما متأسفانه هنوز به ما جواب داده نشده و به رغم تخصصی بودن کار ما هنوز خیلی از ما حمایت نشده است.

وی تأکید کرد: در این بیمارستان 2 دستگاه کت لب داریم و یکی دیگر با قیمت حدود 4 تا 5 میلیارد تومان خریداري شده که متاسفانه باید 300 میلیون تومان هم بابت آن مالیات پرداخت کنیم. در حالی که ما یک بیمارستان خیریه هستیم و با تعرفه خیلی پائین به مردم ارائه خدمت می دهیم . از این رو انتظار می رود دولت حامی ما باشد تا توان سرویس دهی بهتری نیز داشته باشیم.

وی شایع ترین علت مراجعه به این بیمارستان را ناشی از حملات قلبی در قالب سکته های قلبی و آنژین ناپایدار اعلام کرد و گفت: اکثر مراجعین ما در سنین میانسالی و کهنسالی؛ بالای 40 سال هستند.

وی به شفا آنلاین گفت: در مجموع شایع ترین علت مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های قلب و عروق است که بر اساس مطالعه انجام شده در استان خراسان میزان ابتلا به سکته های مغزی نسبت به استانداردهاي جهانی 10 سال زودتر رخ می دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
دولت بايد دست خيرين را ببوسد كه باري از دوش مردم بر ميدارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
اين بيمارستان با امكانات كم به برگزاري كنگره علمي مي پردازد ولي بيمارستانهاي دانشگاهي به كإرهابي علمي نميپردازن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
دولت بايد حمايت كند و نظارت دقيق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
پزشكان خوبي در اين بيمارستان مشغول كار ميباشند و خدمات سطح خوبي دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
0
وزیر محترم بجای .........به فکر زیر ساخت برای بهداشت درمان باشد
احمد ثوابی
|
Germany
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
0
من در بیمارستانی در آلمان و در بخش خرید تجهیزات پزشکی مشغول هستم. اگر به گمانتان کاری از من ساخته هست در خدمت هستم.
شاد و موفق باشید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: