کد خبر: ۴۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 18
مدیرعامل انجمن دیابت ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن دیابت ایران درمان دیابت با دارودرکشورمان را سنتی دانست و گفت: امروزه کنترل دیابت دارای 6 پایه است که درمان در مرحله آخر قرار دارد حال آن که متأسفانه در کشور ما بر عکس عمل می شود.

دکتر امیرکامران نیکوسخن در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در درمان نوین دیابت به ترتیب آموزش- کنترل روزانه- حمایت های روانشناختی و اجتماعی- تغذیه- ورزش و در نهایت دارو است.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که در کشور ما درمان اساسی دیابت، دارو است و به همان هم ختم می شود؛ حتی در مورد دارو هم مصرف صحیح آموزش های لازم داده نمی شود.

عضو شورای منطقه ای فدراسیون بین المللی دیابت تصریح کرد: برای نمونه برخی از بیماران دیابتی زمان مصرف صحیح داروهای خود را هم نمی دانند و قرصی که باید قبل از شام بخورند را بعد از شام می خورند.

وی افزود: در درمان دیابت نوع 2 اگر بیماری زود تشخیص داده شده باشد در بسیاری از موارد با تغییر سبک زندگی آنها و ایجاد یک تغذیه و زندگی سالم می توا ن آن را کنترل کرد.

نیکوسخن تأکید کرد: حال از آنجا که شایع ترین علامت دیابت بی علامتی است بیشتر افراد بعد از گذشتن چند سال از ابتلا به دیابت متوجه آن می شوند . در این صورت بسته به شرایط فرد ابتدا به ساکن یا انسولین تجویز می شود یا داروهای خوراکی از جمله قرص متفورمین دریافت می کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: