کد خبر: ۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفا آنلاین:رشیدیان گفت: ورود واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا به سیستم واکسیناسیون کشوری به همراه چند واکسن دیگر، تحت عنوان واکسن پنتاوالان،‌ کاهش ابتلا به عفونت‌های نوزادی را به همراه خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر آرش رشیدیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،  گفت: واکسن 5 گانه جدید که طی چند روز آینده رونمایی می‌گردد، دستورالعمل آن از طرف وزارت بهداشت به کلیه مراکز بهداشت درمانی و دانشگاهی ابلاغ شده است، این واکسن علاوه بر واکسن سه گانه که شامل کزاز، دیفتری و سیاه سرفه است واکسن هپاتیت B را هم در بر دارد این دو واکسن قبلا جزء برنامه واکسیناسیون کشوری بودند.

وی ادامه داد: هموفیلوس آنفلوآنزا، قبلا تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کشوری نبود، میکروب هموفیلوس آنفلوآنزا در 1 سال اول زندگی نوزادان، بیماری‌هایی مثل مننژیت نوزادی و عفونت‌های شدید تنفسی در نوزادان را ایجاد می‌کند، هر چند ابتلا به این موارد در نوزادان،‌ خیلی بالا نیست ولی مورد ابتلا هم بسیار خطرناک و مشکل ساز است.

دکتر رشیدیان گفت: با اضافه شدن واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا به دو واکسن دیگر، واکسن جدید پنتاوالان، ضمن اینکه کیفیت بالاتر و کاهش تزریق به نوزاد را به همراه دارد، در ارتقاء بهداشت عمومی کشور هم بسیار موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص خانه‌های بهداشت و توزیع مکمل گفت: ساخت و ترمیم خانه‌های بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حمایت دانشگاه و همکاری فرمانداری و بخشداری‌های مربوطه، انجام گرفته است در خصوص توزیع مکمل‌هایی چون مولتی ویتامین و آهن هم مشکلی وجود ندارد و این مکمل ها در اختیار مادران باردار، کودکان زیر 5 سال و سالمندان قرار می گیرد و در تمام مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،‌در دسترس است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: