کد خبر: ۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 15
شفاآنلاین- یک استاد دانشکده طب سنتی تدابیر زنان در دوران بارداری را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،غلامرضا کردافشاری درباره تدابیر زنان باردار اظهار داشت: زنان باردار از مصرف آب سرد و آب داغ پرهیز کنند.

به گفته وی مصرف یخ و آب یخ در دوران بارداری منع شده است و بساری از زنان در این دوران میل به مصرف یخ دارند که خوردن یخ در دوران بارداری ممنوع است. همچنین، گرسنگی‌های طولانی مدت منجر به یکسری عوارض برای زنان باردار می‌شود و اجسام کتونی ساخته می‌شود که افراد باردار از گرسنگی طولانی مدت باید پرهیز داشته باشند.

این استاد دانشگاه افزود: زنان باردار غذاهای چرب مصرف نکنند و برای جلوگیری از یبوست هم باید غذاهایی که برای یبوست مفید است مثل ترنجبین، گل قند، انجیر خیسانده، آلوی خیسانده، خاکشیر و موادغذایی مناسب با مزاجشان مصرف کنند.

کردافشاری ادامه داد: مصرف برخی ملینات گیاهی مانند گل ختمی و بنفشه در این دوران ممنوع است و اگر یبوست دارند مصرف آلو و انجیر خیاسنده و روغن زیتون مفید است.

وی افزود: بهترین میوه برای زنان باردار سیب و "به" است. استفاده از گلابی، زرد آلو و انجیر، انگور و انار مفید است. بادام درختی از بهترین خشکبارهاست که هم تقویت حافظه، مغز و سیستم عصبی خود زنان باردار  و جنین را می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: حریره بادام و خوردن خود بادام، شیره بادام بسیار چیزهای مفید و ارزشمند است. پسته خون‌ساز است و جزو تقویت کننده‌های معده به شمار می‌آید و فندق نیز مناسب است اما بهتر است که گردو کمتر مصرف شود.

کردافشاری خاطرنشان کرد: مصرف آبمیوه‌های طبیعی برایشان مفید است. همچنین، مصرف سکنجبین نیز با فاصله از غذا مناسب است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: