کد خبر: ۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 15
شفاآنلاین-یک دندانپزشک با اشاره به ضرورت پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها از دوران کودکی گفت: فلورایدتراپی و کاهش مصرف مواد قندی مثل آب نبات دو عامل اثرگذار در کاهش پوسیدگی دندان‌های کودکان است.
به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر رضوانی دندانپزشک با اشاره به اهمیت رسیدگی به دندان‌ها از دوران کودکی تصریح کرد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید اقدامات مراقبتی را از کودکی آغاز کنیم که فلورایدتراپی دندان‌های کودکان و کنترل رژیم غذایی آنان از مهمترین عوامل در نیل به این هدف است.

وی گفت: مواد قندی باعث پوسیدگی‌زایی پلاک میکروبی می‌شود، بنابراین تعدد مصرف مواد قندی و شیرین باید در کودکان کنترل شود، چرا که پلاک میکروبی بدون مواد قندی، پوسیدگی‌زایی ندارد.

رضوانی افزود: اگر مواد قندی و شیرین به پلاک میکروبی اضافه شود، میکروب‌های پوسیدگی‌زا اجتماع کرده و به میکروب‌های غالب در پلاک میکروبی تبدیل می‌شوند و پوسیدگی‌زایی ایجاد خواهند کرد.

این دندانپزشک گفت: مصرف مواد قندی در کودکان باید به گونه‌ای باشد که کودک تا ظهر یک شکلات بخورد که در دو دقیقه حل شود، نه اینکه آب‌نبات چوبی در زمان ۱۰ دقیقه با دندان وی تماس داشته باشد و باعث پوسیدگی‌زایی پلاک میکروبی روی دندان شود.

وی گفت: باید از مواد قندی استفاده کرد که فاقد چسبندگی بوده تا زمان مجاورت مواد قندی با دندان زیاد نشود. برای مثال؛ شیر کاکائو یک ماده شل و شیرین است که سریع در بزاق دهان حل شده و از روی دندان‌ها شسته می‌شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید به سمتی بروند که کودک را از استفاده از مواد قندی لزج و چسبنده منع کنند تا مواد قندی با چرخاندن آب در دهان از روی دندان‌ها شسته شود.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: