کد خبر: ۴۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفاآنلاین :پلیس هند روز پنجشنبه یک پزشک جراح را که بیش از هشتاد زن را در یکی از مناطق مرکزی این کشور عقیم کرد و موجب مرگ سیزده تن و بستری شدن دهها تن از آنها شد، بازداشت کرد.
به گزارش شفاآنلاین ،پاوان دئو، از مسئولان پلیس محلی هند در منطقه بیلاسپور اعلام کرد این پزشک که آر.ک.گوپتا نام دارد چهارشنبه شب بازداشت و برای بازجویی به مرکز پلیس منتقل شد تا در ادامه به دادگاه ایالت چاتیسگار تحویل داده شود.
رسانه های هند اعلام کرده اند این پزشک متخلف هشتاد و سه زن را در عرض پنج ساعت عقیم کرده است اما روش غیراصولی جراحی این پزشک مشکلاتی برای این زنها ایجاد کرد که بر اثر آن سیزده تن جان باختند و دهها تن از آنها نیز بستری شدند. هر یک از این زنان در چارچوب برنامه عقیم سازی که دولت به منظور کاهش رشد جمعیت به اجرا گذاشته و هزینه آن را نیز تقبل کرده است، یک هزار و چهارصد روپیه معادل تقریبی بیست یورو غرامت دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، منبع یادشده افزود نیروهای پلیس تجهیزات و ابزار پزشکی این جراح را نیز مصادره کرده اند چرا که بیم آن می رود این وسایل حتی قبل از اولین جراحی هایی که روز شنبه توسط این پزشک صورت گرفت، آلوده بوده اند. زن هایی که تحت عمل جراحی عقیم سازی قرار گرفتند، بلافاصله پس از عمل احساس تهوع عمیق و کاهش فشار خون داشتند. این زنها از طریق عمل لاپاروسکوپی که گفته می شود کمتر تهاجمی است، عقیم شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: