کد خبر: ۴۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 11
شفاآنلاین :امین صابری نیا رییس اورژانس کشور، گفت: آمبولانس های اورژانس همیشه دیر نمی رسند، در عین حال تلاش بر افزایش سرعت رسیدن آنها داریم.

به گزارش شفاآنلاین ،رییس اورژانس کشوربا بیان این مطلب افزود: در تلاش هستیم تا با ارتقای زیرساخت های لازم برای ناوگان هوایی، توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش ناوگان آمبولانس ها، مدت زمان رسیدن نیروهای امدادی را کاهش دهیم.

وی به معضل ترافیک در تهران نیز اشاره کرد و گفت: مردم از آنجا که منتظر کمک به مددجوی خود هستند، به طور معمول زمان رسیدن اورژانس را بیشتر از حد معمول اعلام می کنند.

صابری نیا، کمبود تجهیزات را نیز مورد دیگر خواند و اظهار داشت: ناوگان وقتی برای کمک به یک بیمار اعزام می شود، از ناوگان امدادرسانی خارج می شود و زمانی که در همان محل، بیمار دیگری نیاز به کمک دارد، مرکز اورژانس مجبور است از ناوگانی که در محل دورتری وجود دارد کمک بگیرد که این موضوع زمان رسیدن آمبولانس به مددجو را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: اکنون دو هزار و 87 پایگاه اورژانس با سه هزار آمبولانس در کل کشور فعال هستند و 75 درصد حوادث ترافیکی را پوشش می دهند.

در تهران و 15 استان دیگر کشور، اورژانس هوایی راه اندازی شده، اما زیرساخت لازم برای اعزام بالگرد به همه نواحی وجود ندارد و ترافیک هم مانع بزرگی برای رسیدن اورژانس است.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 23 آبان ماه جاری در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپاست.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: