کد خبر: ۴۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفاآنلاین-فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار احمد علي گودرزي در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: مأموران پليس فتا استان فارس از فعاليت يك شبكه كلاهبرداري پيامكي و كارت به كارت در سطح كشور مطلع شده و تلاش هاي خود را براي شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند آغاز كردند.

او گفت: با تشكيل يك تيم ويژه متشكل از كارشناسان پليس فتا و انجام اقدامات فني و پليسي پس از چند ماه تلاش شبانه روزي و خستگي ناپذير براي اولين بار در كشور، مأموران موفق به شناسايي شبكه اصلي اين باند شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه افراد كلاهبردار با استفاده از چندين شماره حساب و همچنين پولشويي اقدامات خود را انجام مي داده اند، گفت: اين افراد با استفاده از سه هزار قطعه سيم كارت و 230 تلفن همراه اقدام به كلاهبرداري از مالباختگان مي كردند.

سردار گودرزي با اشاره به اينكه تاكنون بيش از 10 هزار نفر از مالباختگان در بررسي هاي اوليه شناسايي شده اند گفت: در اين رابطه 23 نفر متهم شناسايي، دستگير و تا كنون 12 نفر از آنان با اخذ نيابت قضایي از ساير استان ها به پليس فتا استان فارس منتقل و در تحقيقات به جرم ارتكابي اقرار كرده اند.

او در رابطه با مبلغ كلاهبرداري نيز گفت: در اين خصوص موارد در دست بررسي است و پس از شناسايي همه مالباختگان اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامي فارس از هموطناني كه از آنها به صورت الكترونيكي كلاهبرداري شده است خواست براي پيگيري پرونده خود به نزديكترين مرجع قضایي يا انتظامي ترجيحاً پليس فتا در سراسر كشور مراجعه كنند.

سردار گودرزي هشدار داد: شهروندان به پيامك هايي كه با محتواي برنده شدن آنها در قرعه كشي و مسابقه هاي مختلف ارسال مي گردد، توجه نكنند.

او در پايان گفت: اپراتورهاي تلفن همراه نيز بايد توزيع سيم كارت هاي خود را نظام مند كنند تا چنين مواردي به وجود نيايد.

برچسب ها: رسانه ، کلاهبرداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: