کد خبر: ۴۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفاآنلاین-مدیر اطلاع‌رسانی سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد که خدمات دندانپزشکی (فیشورسیلنت) برای کودکان 8 تا 10 سال در بیمارستان چمران ارائه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،ایمانی در نمایشگاه مطبوعات گفت: طرحی مشترک با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد. این طرح در قالب خدمات شیارپوش دندانی (فیشورسیلنت) برای 608 کودک 8 تا 10 سال این خدمات ارائه می‌شود که کودکان می‌توانند 7 آذرماه به بیمارستان شهید چمران مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این طرح مشترک همچنین 1200 دندان کودکان را فلورایدتراپی می‌کنند و این خدمات در کلینیک دندانپزشکی بیمارستان چمران ارائه خواهد شد.

به گفته وی هزینه فلورایدتراپی برای هر فرد 500 هزار تومان است اما این طرح مشترک به صورت رایگان برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

مدیر اطلاع‌رسانی سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: با انجام این طرح تا 85 درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری خواهد شد و از ابتلای کودکان به بیماریهای قلبی تا 15 درصد جلوگیری می‌شود.

ایمانی افزود: در کنار ارائه این خدمات همزمان فرهنگ‌سازی و آموزش به خانواده‌ها در رابطه با اینکه کودکان تغذیه مناسب را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دندان داشته باشند و نکات بهداشت دهان و دندان آموزش داده می شودد.

 

وی گفت: همچنین 17 و 18 دی‌ که هر ساله همایش اخلاق پزشکی در مراکز درمانی نیروهای مسلح برپا می شود که در این همایش اخلاق پزشکی را در تمام بخش‌های مختلف درمانی معرفی کرده و از افرادی که در این زمینه و در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته اند، تقدیر می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: