کد خبر: ۳۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: تعرفه های رادیولوژیست ها در بخش دولتی تغییراتی کرده در حالی که تعرفه بخش خصوصی مانند سال جاری است و تا پایان امسال هم پا برجاست که این امر اعتراض رادیولوژیست ها را در پی دارشته است.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تعرفه های بخش دولتی بر اساس K 8 هزار تومان در حال حاضر اجرا می شود، البته ما اعتراضمان را نسبت به ارزش مقدار K به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم که قول ترمیم آن داده شده است.

وی با اشاره به این که اعتراض به تعرفه های مصوب رادیولوژیست ها همگانی است؛ خاطرنشان کرد: البته بیشتر رادیولوژیست هایی که باید طرح خود را بگذرانند یا برای دولت کار کنند میزان K برایشان بیشتر مورد سوال است.

بازرس تعاونی رادیولوژی ایران ادامه داد: ما از تعرفه های مصوب بی اطلاع بودیم و حرف وزارت بهداشت این بود که وقت کافی برای مشورت با انجمن رادیولوژی نبوده است.علت آن هم ناشی از این بوده که شورای عالی بیمه به هیچ عنوان زیر بار K رادیولوژی و آزمایشگاه نمی رفت.

وی با اشاره به این که تعرفه های بخش دولتی و خصوصی هیچ یک ایده آل نیست؛ بیان کرد: اما تعریف K یک برخورد مترقیانه است که با توجه به طب رایج امریکا طی سال های متمادی از کتاب CPT آنها مطالعه و این برآیند شده که به قیمت های حقیقی برسیم.

وی تأکید کرد: زیرا در غیر این صورت چه از نظر سرمایه گذاری برای بخش رادیولوژی و چه از نظر ارائه خدمات به بیماران اشکال ایجاد خواهد شد.

جلال شکوهی به شفا آنلاین گفت: به دنبال اعتراض به تعرفه ها نامه و تماس های متعدی با وزارت بهداشت داشته ایم که مسئولین قول داده اند به یک نتیجه مثبت برسیم که نه سیخ بسوزد نه کباب!

وی در این باره افزود: البته در این باره جلسه ای هم با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم اما ما بیشتر با وزیر بهداشت و معاونین درمان سروکار داریم.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: همه مسئولین سعی دارند مردم را در نظر بگیرند و همیشه هم در نظر می گیرند؛ در حالی که ما هم از همین مردم هستیم؛ در نتیجه تعرفه ها باید طوری تعیین شود که هم چرخ ما بچرخد و هم قادر به ارائه خدمت بهتر به مردم کشور باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: