کد خبر: ۳۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 08
شفاآنلاین-معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان ارزی که صرف واردات تجهیزات پزشکی می شود نسبت به گذشته کمتر است و قاعدتا یک صرفه جویی ارزی به میزان 30 درصد داشته ایم.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر رسول دیناروند اظهار داشت: واردات تجهیزات پزشکی نسبت به سال 92 تغییر مهمی نداشته به جز اینکه قیمت ها کنترل می شود و هزینه های ارزی کمتری برای واردات تجهیزات پزشکی صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: درواردات تجهیزات پزشکی مانند واردات دارو عمل کرده ایم وبرنامه ریزی شده است؛ همچنین قیمت را به صورت جدی کنترل می کنیم بنابراین میزان ارزی که صرف واردات تجهیزات پزشکی می شود نسبت به گذشته کمتر می باشد و قاعدتا یک صرفه جویی ارزی به میزان 30 درصد داشته ایم.

دیناروند در مورد فاز سوم طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: تامین ملزومات مصرفی بیمارستان ها که قاعدتا برای بیماران است به طور کامل در حال انجام است، یعنی بیمارستان ها مجاز نیستند بیمار و یا همراه بیمار را برای تهیه لوازم مصرفی پزشکی به بیرون از بیمارستان بفرستند. بنابراین طبیعی است که از این نظر هزینه ها برای بیمارستان ها بیشتر شده ولی از محل مربوط به طرح تحول و همین طور مبلغی که بیمه ها پرداخت می کنند این هزینه ها جبران می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فاز سوم طرح تحول عمدتا نظارتی است و مربوط به هزینه های خارج از مبالغ مصوب و تعرفه های مصوب است که از آن به عنوان زیرمیزی یاد می شود و هزینه هایی که بابت درمان و جراحی می شود که با اصلاح تعرفه ها با هزینه های مازاد و زیرمیزی بگیران برخورد جدی خواهد شد.

دیناروند در خصوص قاچاق محصولات آرایشی، اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه با قاچاق کالاهای سلامت محور روبرو هستیم که باید گفت قاچاق محصولات فقط در حوزه آرایشی بهداشتی نیست بلکه محصولات غذایی، مکمل ها و داروهای قاچاق نیز در بازار وجود دارد که شدت قاچاق در آرایشی و بهداشتی بیشتر است.

وی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، برنامه ریزی هایی شده و تلاش ما بر این است که برای روان سازی فعالیت های مربوط ضوابطی تهیه شده که واردات لوازم آرایشی از مبادی رسمی انجام شود که با این کار قاچاق کمتر شده و فرآورده های تقلبی از بازار حذف می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: ساماندهی در حوزه عرضه نیز با راه اندازی پورتال سازمان غذا و دارو که کارهای آن در حال انجام است صورت می گیرد و مردم می توانند فرآورده ها را از لحاظ مجاز و یا غیر مجاز بودن کنترل کنند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: