کد خبر: ۳۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 07
شفاآنلاین :جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: امروز سن اعتیاد به 17 سالگی رسیده است.
به گزارش شفاآنلاین، رضا فلاح در جلسه نشست شناخت انواع مواد مخدر و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با حضور بانوان طلاب اظهار داشت: آسیب موادمخدر یک آسیب اجتماعی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت مبارزه با مواد مخدر فرمودند «مبارزه با مواد مخدر یک جهاد مقدس است و تمام مسئولان و مردم باید درگیر مبارزه با موادمخدر باشند».

فلاح با اشاره به اینکه امروز 92 درصد نگرانی و دغدغه مردم در جامعه، مواد مخدر است، عنوان کرد: امروزه مواجه با تغییر الگویی مصرف موادمخدر از سنتی به سمت صنعتی هستیم.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: ما در همسایگی افغانستان هستیم که بیش از 82 درصد مواد مخدر دنیا را تولید می‌کند و در سال 2012 بیش از 154 هزار هکتار در افغانستان زیر کشت مواد مخدر رفته بود که 3 هزار و 700 تن تریاک تولید شد، این ارقام در سال 2013 به بیش از 210 هزار هکتار و تولید 5 هزار و 900 تن تریاک رسیده که این یعنی ما شاهد رشد 59 درصدی در این زمینه هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه اعتیاد در زنان رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال 82 تنها دو درصد زنان معتاد بودند، اما امروز به 9 درصد رسیده‌اند که این مساله بسیار خطرناک برای جامعه به ویژه کانون خانواده است.

وی بیان داشت: آمریکا و دولت‌های غربی نتوانستند از طریق دیگر مسائل با ایران مبارزه کنند و سعی کردند با تغییر الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی، مردم را ناراضی از دولت نگه دارند تا مردم دست به اعتراض زنند و از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

فلاح تصریح کرد: 90 درصد معتادان مرد، 50 درصد طلاق‌های صورت گرفته در کشور مربوط به مواد مخدر و 60 درصد معتادان متاهل هستند.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: 65 درصد از زندانیان ما به شکل مستقیم و غیرمستقیم مربوط به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر هستند.

فلاح گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ما 3 هزار و 750 نفر شهید و بیش از 12 هزار نفر جانباز تقدیم کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در سال 86 دانش‌آموزانی که اعتیاد داشتند سه درصد بودند که امروزه به 26 درصد رسیده است.

فلاح ادامه داد: امروز سن اعتیاد به 17 سالگی رسیده است و نیروی محرک دولت و جامعه به سوی اعتیاد توسط حربه‌های دشمن سوق داده شده‌اند و داریم نیروی جوان را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دولت توان مقابله با موادمخدر را دارد، اما توان آن کافی نیست، افزود: امروز باید دغدغه اصلی همه دستگاه‌ها و مردم مبارزه با موادمخدر باشد، به دلیل اینکه امروز دشمن ما با جنگ نرم و موادمخدر با ما مبارزه می‌کند.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه نخستین مرحله درمان، مرحله پیشگیری است، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت، 20 درصد از کسانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، پاک می‌مانند و برای همین پیشگیری موثرترین راه برای مبارزه با موادمخدر است.

فلاح بیان کرد: دولت بر مسئله پیشگیری تاکید دارد و پیشگیری با اجتماعی کردن جلو می‌رود و تکیه اجتماعی کردن بر مردم است و این به معنای آن است که مردم باید مانع و مراقب و محافظ خود برای رشد موادمخدر باشند که در این صورت یقینا می‌توانیم، موفق باشیم.

وی اذعان داشت: امروزه قبح موادمخدر استان کرمان ریخته شده است و در هر محفل، رستوران و... قلیان وجود دارد که گرایش به موادمخدر از همین جا آغاز می‌شود، در مجموع الگوی مصرف در سطح استان تغییر پیدا کرده است.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: