کد خبر: ۳۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاین:یک روان شناس گفت: سخت گیری بیش از حد به فرزندان رفتاری وسواس گونه است که با قاطعیت متفاوت است.
به گزارش شفا آنلاین،غفار تبریزی روان شناس  گفت: سختگیری بیش از حد والدین به فرزندان و رفتارهای دیکتاتوری نسبت به فرزندان موجب ایجاد دونوع شخصیت در آنان می‌شود. 

وی افزود: در این وضعیت فرزندان یا دچار شخصیت نافرمان و سرکش می‌شوند و یا شخصیت وابسته به والدین پیدا می‌کنند که این موجب بی‌هویتی آنان می‌شود. 

غفار تبریزی گفت: سخت گیری بیش از حد به فرزندان رفتاری وسواس گونه است که با قاطعیت متفاوت است، قاطعیت درحدی که فرزندان به قوانین خانه احترام بگذارند و درصورت بروز رفتاری غیرعادی محرومیت بدون تنبیه را تجربه کنند خوب می‌باشد اما سختگیری بیش از حد بازخورد بدی داشته تا جایی باعث می‌شود مشکل حل نشده و فرزندان راه خود را کج بروند. 

این روان شناس گفت: معمولا دلیل سخت گیری‌ها اختلاف و مشکلات بین پدر و مادر می‌باشد که خشم یکدیگر را بر فرزند خالی می‌کنند البته گاهی ممکن است پدر و مادر والدین سختگیری داشته‌اند و این حرکات بازخورد تربیت آنان است. 

وی تصریح کرد: یکی از عوامل اعتیاد نیز می‌تواند همین سخت گیری‌ها باشد که به جای ساخت آینده فرزند عاقبت او را به تباهی می‌کشاند. 

غفار تبریزی خاطر نشان کرد: والدین باید با فرزندان و مخصوصا نوجوانان به طوری رفتار کنند که آنان هویت مستقل بگیرند که این مهم مستلزم رفتاری دوستانه با فرزند و نشان دادن بجای خوب و بد، فرستادن آنان به کلاس‌های آموزشی، بردن آنان به پارک و یاددادن معاشرت به آنان است تا فرزندان برای ورود به جامعه آماده شوند. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: