وی عنوان کرد: ما به توسعه پایدار نخواهیم رسید، مگر اینکه به سه مرحله بهداشت روانی توجه کنیم.
جلیلی در خصوص این سه مرحله توضیح داد و گفت: تلاش برای بیمار نشدن، شناسایی بیماری و درمان و بازتوانی بیماران سه مرحله بهداشت روانی هستند تا با این کار به توسعه پایدار برسیم.
تغییر کارکرد آموزش و پرورش به دلیل تحولات محیطی
مهدی نوید - دبیرکل شورای آموزش و پرورش نیز در ادامه این برنامه گفت: به دلیل تحولاتی که اخیرا به وجود آمده باید کارکرد آموزش و پرورش را عوض کنیم و با آموزش مهارت خود زیستی و زندگی کردن به دانش آموزان، تعاریف جدیدی از سواد را در کشور جا بیاندازیم.
نوید اذعان داشت: تا کنون 600 نفر از متخصصین فعالیت های بزرگی انجام داده اند تا کارکرد آموزش و پرورش را تغییر دهند.
وی با اشاره به اینکه فاصله بین نظر و عمل باعث شده تا خروجی سیستم خوب نباشد، خاطرنشان کرد: انتقال دانش هرچند لازم است، ولی کافی نیست.
نوید اظهار داشت: علم وجود دارد ولی فرهنگ علمی که رفتار ما بر اساس آن باشد وجود ندارد و کمبود آن در جامعه نیز احساس می شود.