کد خبر: ۳۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفاآنلاین: دانشگاه علوم پزشکی ایران از بزرگترین قطب‌های پزشکی کشور در حوزه خدمات رسانی درمانی و بهداشتی است و طرح تحول پیشرفت‌های بسیار خوبی در این دانشگاه و حوزه‌های درمانی مرتبط داشته است ولی نقایص کوچکی همچنان وجود دارد.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر سید جواد حاجی میراسماعیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب، گفت: در بحث هتلینگ و کاهش میزان سزارین‌ها بخصوص در مراکز ریفرال مثل بیمارستان اکبرآبادی که موارد حاملگی‌های پرخطر به آنجا ارجاع داده می‌شود، هنوز آمار کاهش سزارین به نحو مناسبی پایین نیامده است.

وی ادامه داد: در سایر بیمارستان‌های فیروزآبادی، یافت آباد، فیروزکوه، حضرت رسول و بیمارستان امام سجاد شهریار که بخش‌های زنان را دارند، به نحو قابل توجهی زایمان طبیعی افزایش یافته است.

دکتر حاجی میراسماعیل در ادامه گفت: در طرح تحول قرار بر این بود که در هر 3ماه، 2.5 درصد میزان سزارین کاهش داشته باشد ولی در بعضی مراکز این کاهش سزارین تا 10درصد هم گزارش شده است که موفقیت بسیار خوبی بنظر می‌رسد. ولی در بیمارستان ریفرال اکبر آبادی با توجه به اینکه مهمترین مرکز ارجاعی کشور است و از سایر مراکز هم زایمان‌های پرخطر به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، هنوز آمار سزارین کاهش درصدی قابل توجهی نداشته، ضمن اینکه درصد زایمان طبیعی درآن مرکز هم افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان گفت: درخواست ما از مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که این طرح را با توجه به اینکه نوپا است و خدمات قابل توجهی را در همین مدت کوتاه برای مردم ارائه داده است، حمایت کنند تا شادمانی بیماران و مردم تداوم داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: