کد خبر: ۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 03
شفاآنلاین :لوح سپاس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ریاست جمهوری، به پاس کسب بالاترین جایزه علمی ریاضیات جهان به پروفسور «مریم میرزاخانی» اهدا شد.

به گزارش شفاآنلاین از مجتمع خیریه رعد، نماینده دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این مراسم، این موفقیت علمی را به پدر پروفسور مریم میرزاخانی که رییس هیات مدیره مجتمع نیکوکاری رعد است و سایر اعضای خانواده او تبریک گفت.

«سیدمجید حلاج زاده» افزود: ایران عزیز به داشتن سرمایه­ های ارزشمندی نظیر پروفسور مریم میرزاخانی افتخار می­کند و حضور این دانشمندان جوان در جهان باعث ارتقا دانش بشری خواهد بود.

در این نشست که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد، مهندس احمد میرزاخانی پدر مریم میرزاخانی از دقت نظر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور قدردانی کرد.

وی افزود: قرار بود مراسم قدردانی از فرزندم چند وقت پیش برگزار شود که به ­علت سفری که در پیش داشتم، مدتی به تأخیر افتاد، با این وجود تجلیل از نخبگان و دانشمندان ایرانی سنت پسندیده­ای است که باعث تشویق جوانان و دانشجویان به کسب مراتب علمی بالاتر خواهد شد.

رییس هیأت مدیره مجتمع رعد با بیان ضرورت حمایت از استعدادهای جوان کشور برای رسیدن به قله­ های علمی و فرهنگی ادامه داد: مجتمع رعد با پیگیری همین سیاست اصولی پس از تأسیس نخستین مرکز آموزش عالی مناسب­سازی شده برای تحصیل افراد دارای معلولیت و اعطای تسهیلات ارزشمند تحصیلی به این گروه از شهروندان در نظر دارد با برگزاری دوره­ های کارشناسی ارشد و دکتری مسیر علم ­آموزی توان­یابان را هر چه بیشتر هموار سازد.

در این مراسم حلاج زاده لوح سپاسی که سیدجواد قوام شهیدی دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور آن را امضا کرده بود به پدر پروفسور مریم میرزاخانی اهدا کرد.

در قسمتی از نوشته روی این تابلو آمده است: «ایرانیان به یمن الطاف ایزد تعالی و به مدد اراده و پشتکار و روح خردگرا و فطرت پاک انسانی، با جهاد علمی و اندیشه ورزی در طول تاریخ، مصدر و منشأ خدمات ممتاز برای جامعه، و پیام آوران زندگی برای بشریت بوده اند. موفقیت سرکار عالی نمادی از ظهور توانایی­های زن ایرانی و پیام قابلیت بالندگی و شکوفایی زنان ایرانی متناسب با شایستگی­های آنان است.»

پروفسور مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش­ آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف نخستین زن دریافت­ کننده مدال فیلدز است که از این مدال به عنوان نوبل ریاضی یاد می­شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: