کد خبر: ۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 03
شفاآنلاین- همزمان با انتشار برخی اخبار ضد و نقیض از سفر معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و هیات همراه به آمریکا وحاشیه سازی های غیرمستند برخی رسانه ها و تلاش برای رنگ و بوی سیاسی بخشیدن به این سفر، معاونت امور هنری به ابهامات در این زمینه پاسخ داد.


به گزارش شفا آنلاین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری این وزارتخانه ضمن تاکید بر پاسداشت حرمت قلم و ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و برای تنویر افکار عمومی بیانیه ای هشت بندی را در تارنمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده است که در زیر می آید:
1- گردهمایی و سیمنار فرهنگی و تجاری مرکز خاورمیانه واقع در ایالت پنسیلوانیا همه ساله در شهر پیتسبرگ با شرکت شخصیت­ها و نهاد هایی از منطقه خاورمیانه (به جز رژیم اشغالگر فلسطین) برگزار می ­گردد.

2- برای اولین بار از مقامات فرهنگی ایران در کنار کشورهای عمان، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده و مصر برای حضور در این گردهمایی دعوت به عمل آمد.

3- حضورهیات ایرانی موجب اعتراض گروههای طرفدار رژیم اسرائیل و تندروهای ضد ایرانی گردید به نحوی که یک هفته قبل از سفر دو نفر از نمایندگان سنا و مجلس ایالت پنسیلوانیا اقدام به تهیه لایحه ضد ایرانی و تلاش برای جلوگیری از حضورایران نمودند که باتوجه به مخالفت برگزارکنندگان و حمایت اکثریت شرکت کنندگان تلاش های آنان بی ثمر ماند.

4- گروه ضد ایرانی و مخالف در آمریکا پس از حضور موفق هیات ایرانی اقدام به تهیه گزارش مغرضانه و تحریف شده از روند سمینار نمودند از جمله وزارت خارجه آمریکا را متهم به مشارکت و مساعدت درحضور هیات ایرانی نمودند که وزارت خارجه آمریکا هرگونه مشارکت در این سمینار را طی بیانیه ای تکذیب و اعلام کردکه این برنامه توسط بخش خصوصی برگزار گردیده و به هیچ وجه دولتی نبوده است.

5- سمینار با سخنرانی 28 نفر از تجار و فعالان فرهنگی و اقتصادی برگزار گردید حضور نماینده آمریکا در این اجلاس امر جدیدی نیست و در بسیاری از جلسات و سمینارهای بین المللی درحوزه­های مختلف مانند صنعت، تجارت، ورزش و ... که نمایندگانی از کشورمان شرکت می کنند افرادی از طرف دولت آمریکا نیز حضور دارند.

6- هیات ایرانی به هیچ عنوان ملاقات یاگفتگویی رسمی یاغیررسمی با مقامات آمریکایی نداشته است.

7- در سال گذشته در پی حضور ریاست محترم جمهوری در نیویورک گروهی به نمایندگی ازارکستر سمفونیک پیتسبرگ درملاقات باریاست محترم وقت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درخواست حضور در ایران و اجرای برنامه داشته اند که با استقبال معاونت محترم ریاست جمهور روبرو می شود لیکن پس از مذاکره با دبیر جشنواره موسیقی فجر به علت کمبود وقت امکان حضور این گروه در جشنواره فجر سال جاری منتفی گردید.

8- بازدید از نمایشگاه هنر خوشنویسی ایران در بزرگترین مجموعه نمایشگاهی موزه اسمیت سوفین شهرواشنگتن که درحال برگزاری است ازجمله برنامه های هیات ایرانی بود،دراین نمایشگاه آثاری از خوشنویسان بزرگ دوره قاجار و معاصر که مزین به آیات قرآن مجید ونهج البلاغه بود در معرض بینندگان قرار گرفته است.

متاسفانه به علت عدم حضورجمهوری اسلامی ایران درحوزه های موثر فرهنگی امریکا که از گستردگی ویژه ای برخوردار است دشمنان و بدخواهان کشور جای آن را پر کرده اند وبا سیاه نمایی چهره تحریف شده ای از ایران اسلامی را در آمریکا به نمایش می گذارند به همین دلیل گروه های ضد انقلاب ایرانی و جنگ طلبان و طرفداران رژیم اشغالگر قدس با هرگونه حضور فرهیختگان و هنرمندان ایرانی مخالفت می نمایند.

بر همین اساس انتظار می رود رسانه های داخلی و متعهد کشورمان نسبت به انعکاس صحیح اخباررویدادهای فرهنگی هنری کشورمان تلاشی سازنده از خود نشان دهند و با طرح واقعیات و نه حدس و گمان ها، زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نیاورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: