کد خبر: ۳۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 01
شفاآنلاین :ماه محرم برای همه مسلمانان همواره با خاطرات شورانگیز و تکان دهنده‌ای همراه بوده و هست نه تنها به‌خاطر اینکه ماه محرم سرآغاز سال اسلامی است و همه را به یاد بنیانگذار آیین مقدس اسلام یعنی پیامبر بزرگوار اسلام و مجاهدت‌های بی‌نظیر او می‌اندازد، بلکه این ماه سرآغاز فصل جدیدی در تاریخ مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آزاد مردانی است که به‌خاطر از بین بردن ظلم و فساد در جامعه بپا خاستند و با خون پاک خود درخت عدالت و فضیلت را آبیاری کردند.
رهبر و سرور آزادگان امام حسین(ع) در روز تاریخی عاشورا با هرگونه پیشنهادی چه به نفع شخص خود و چه به زیان حق و عدالت مخالفت کرد و با فداکاری بی‌نظیر و مقاومت و پایمردی بی‌سابقه و فدا نمودن همه چیز در راه خدا، این درس را به مردم جهان آموخت که «ان‌کان دین محمد لم یستقم، الا بقتلی فیا سیوف خذینی» زیر سایه شمشیر مردن از زندگی ذلت بار بهتر است و اگر بنا هست همه چیز در دنیا با مرگ به‌پایان برسد چه بهتر که با شهادت و در راه خدا آخرین فصل زندگی انسان باشد. آری در آن زمانی که مقدسات اسلام در آستانه زوال و نابودی قرار گرفته بود سرور آزادگان امام حسین(ع) با یک قیام مردانه و بی‌نظیر و حرکتی احساس برانگیز و در عین حال خونین و غم‌انگیز، ضربتی سخت بر ارکان بنای مکر و دغل و دروغ و بی‌عدالتی وارد ساخت که این بنا فرو ریخت. افکار مسلمانان در سایه این قیام بزرگ بیدار شد، جرأت و شهامت در دل‌ها زنده شد، نور امید در قلب‌ها درخشیدن گرفت و قیام‌ها یکی پس از دیگری شروع شد. با شهادت فرزند برومند پیامبر و کشته شدن جمعی از فرزندان رشید اسلام، یک حرکت خطرناک ارتجاعی که اسلام را تا لبه پرتگاه برده بود با این فداکاری در هم کوبیده شد. آری درس امام حسین(ع) در هنگام خروج از مدینه چنین بود: «و انی لم اخرج اشرا ولابطرا و لامفسدا و لاظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید أن امر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیره جدی و ابی علی‌بن‌ابی‌طالب» من از روی هوس یا به‌خاطر فساد و ستم قیام نکرده‌ام، قیام من به‌منظور اصلاح پیروان جدم پیامبر است. من می‌خواهم مردم را به‌سوی حق و عدالت دعوت کرده و از زشتی‌ها و ناپاکی‌ها دور نگه دارم و آیین جدم پیامبر و پدرم علی را زنده نگه دارم.
لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که پشتوانه امنیت و اقتدار نظام اسلامی است از وظایف همگانی است. با توجه به تهدیدهای حال حاضر که توسط گروه‌های تکفیری و سلفی بیش از هر زمانی اسلام ناب محمدی را در معرض تهدید قرار داده‌اند، این مهم از هر زمان ضروری‌تر است. مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که به تأسی از نهضت عاشورا برای دفاع از اسلام و قرآن از جان و مال و ناموس خود گذشته و با نثار جان خویش نهال انقلاب نوپای اسلامی را پس از 1400 سال از قیام سال 61 هجری امام حسین(ع) در سراسر گیتی که توسط ذریه آن امام شکل گرفته بود از هر گونه انحراف و گزندی محفوظ بدارند.


 سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: