کد خبر: ۳۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 15
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: استفاده مداوم از دکلره می تواند عوارض غیر قابل جبرانی (به ویژه در افراد دارای پوست حساس) برای مو به دنبال داشته باشد.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پودر دکلره مخلوطی از چند ماده شیمیایی است كه برای روشن و بلوند کردن مو استفاده می شود.

وی با اشاره به این که پودر دکلره به پوست سر آسیب جدی می رساند؛ هشدار داد: در مواردی حتی ریزش مو و سفید شدن موها را به دنبال داشته دارد ضمن این که پروی ساقه مو اثرات مخربی می گذارد و باعث خشک شدن، تغییر شکل پروتئین های ساقه مو، شکنندگی، خشکی مو و موخوره می شود.

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی گفت: برای تغییر رنگ مو به رنگ های تیره تر معمولا محدودیتی وجود ندارد، ولی برای داشتن رنگ موهای روشن بهتر است سالانه ۱ تا ۲ بار بیشتر از پودر دکلره استفاده نشود تا مو در این فاصله فرصت کافی برای رشد داشته باشد و رنگ های جدید آسیب بیشتری به مو وارد نکند.

وی با اشاره به این که دفعات زیاد این کار مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می کند؛ توصیه کرد: همیشه قبل از دکلره کردن مو برای جلوگیری از حساسیت و التهاب، ابتدا روی قسمتی از موها آزمایش شود،حساسیت ممکن است در حد قرمزی و خارش پوست و یا حتی شدیدتر به صورت تورم پوست سر باشد.

نیلفروش زاده ادامه داد: بعد ازدکلره کردن مو شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم کننده استفاده شود زیرا باعث لطافت بیشتر موها و شانه کردن آسان آنها شده و حتما بعد از استحمام پوشاندن سطح مو با یک لایه از لوسیون ها و روغن های محافظ به برگشتن تدریجی مو نیز به حالت اولیه کمک می کند.

وی تأکید کرد: همچنین برای شکل دادن به این موها هرگز نباید از باد گرم سشوار، اتوی مو و اسپری های حالت دهنده استفاده شود چرا که در صورت استفاده، شکنندگی و خرد شدن مو را به همراه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: