کد خبر: ۳۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 31
شفاآنلاین- رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: با توجه به گسترگی حوزه و اهمیت موضوع علوم اعصاب دولت باید در این عرصه سرمایه گذاری کند.

به گزارش شفاآنلاین،«محمدتقی جغتایی» با بیان این مطلب افزود: می بایست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، دولت و معاونت علمی ریاست جمهوری و دیگر دستگاه های اجرایی برای سرمایه گذاری در حوزه علوم اعصاب پیشقدم باشند چرا که این حوزه نقش زیادی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت، صنعت، تکنولوژی و حتی آموزش و پرورش دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که حوزه علوم اعصاب رشد شتابانی در پیش دارد این سرمایه گذاری می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و کشور نیز به رتبه های بهتری در حوزه علوم اعصاب دست پیدا می کند.

جغتایی با بیان اینکه اکنون کشور ایران رتبه 23 جهان را در حوزه علوم اعصاب دارد، اظهار داشت: به واسطه تلاش های جدی صورت گرفته اکنون یک چهارم مقالات پزشکی کشور در این حوزه است.

به گفته وی، آهنگ رشد علوم اعصاب مناسب است و براساس گزارش مجامع بین المللی میزان رشد مقالات علمی ایران بیش از 100 درصد است.

رییس انجمن علوم اعصاب ایران به برگزاری سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اشاره کرد و گفت: این کنگره از هفتم تا نهم آبان در سالن همایش های بین المللی رازی در حال برگزاری است و کنگره فرصت خوبی برای انتقال تجربیات اساتید برجسته این علوم به دیگران است تا از این طریق بتوانیم رشد حوزه علوم اعصاب را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که علوم اعصاب جزو اولین رشته های بین رشته ای پزشکی محسوب می شود، علاوه بر مباحث مختلف پزشکی با حوزه های آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت، مهندسی، الکترونیک، هوش مصنوعی، آی تی و با فلسفه ذهن ارتباط دارد و گسترش بیشتر آن می تواند رشد حوزه علمی را به دنبال داشته باشد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: