کد خبر: ۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت بیان کرد:
شفاآنلاین-معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در سومین همایش ملی طلای سبز گفت: درباره راه‌اندازی داروخانه‌های طبیعی با وجود برگزاری جلسات متعدد هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و در این باره اختلافات جدی داریم.
به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در سومین همایش ملی طلای سبز تصریح کرد: گروه‌های کارشناسی مختلف بحث راه‌اندازی داروخانه‌های طبیعی را بررسی کردند و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند و به محض اتخاذ تصمیم این تصمیم  عملی خواهد شد.

وی افزود: بهرحال این فرآورده‌های طبیعی بدون کمترین محدودیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شوند و در دوره‌های تحصیلی فرآورده‌های طبیعی به داروسازان آموزش داده می‌شوند و دانش‌آموختگان این عرصه با آن آشنا هستند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در رابطه با دوره‌های پزشکی طبیعی نیز در تلاش هستیم تا در معاونت طب سنتی در زمینه آموزش تحولاتی ایجاد کنیم چرا که با تربیت افراد متخصص طب سنتی و داروسازی سنتی مردم می‌توانند متنفع شوند.

دیناروند تأکید کرد: نگاه وزیر بهداشت به طب سنتی مثبت است البته این نگاه مثبت به شرط دوری از شیادی و سوءاستفاده از اعتماد مردم است.

وی در رابطه به فعالیت عطاری‌ها نیز گفت: موضوع عطاری داستانی دائمی است و ما در آنها تخلفات گسترده می‌بینیم و چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشکی با آنها برخورد می‌کنند و بازرسان سازمان غذا و دارو از آنها بازرسی کرده و گاه آنها را تعطیل کرده و به تعزیرات معرفی می‌کنند و نیز به صورت کلی شاهد تخلفات هستیم و در این عرصه جلساتی با صنف مربوطه داشته که امیدواریم به نتیجه برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: