کد خبر: ۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
سرپرست دفتر آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- سرپرست دفتر آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت از استقرار نظام جامع سلامت کارکنان در محل کار خبر داد و گفت: در این راستا استانداردها و آئین نامه های مربوطه تدوين شده که امسال به تمامی محل های کار ابلاغ خواهد شد.

دکتر شهرام رفیعی فر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: در واقع با استقرار نظام جامع سلامت کارکنان در محل کاربه دنبال آن هستیم که با تشکیل کمیته های متشکل از پرسنل و مدیران سازمان ها نیازهای سلامت محل کار را شناسایی نماییم تا موسسات( محل های کار) به یک سازمان ارتقاء دهنده سلامت تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که به دنبال تحقق این امر، روابط کاری سلامت بخش ها و در نهایت به سلامت مشتریان هر سازمانی ختم می شود؛ خاطرنشان کرد: در واقع سازماني سالم است که بتواند سلامت کارکنان؛ مشتریان و حتی محصولاتش را تضمین نماید.

وی بیان کرد: یعنی استرس، تحرک فیزیکی و تغذیه ای، عوامل شیمیایی و آلاینده ای در محیط کار که برای سلامتی کارکنان به شدت مضراند نیز مدیریت شود.

سرپرست دفتر آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: افراد بزرگسال کشورمان دو سوم روز را در محل کار می گذرانند که اگر بخاطر نوع کار، از میز و صندلی و کامپیوتر به شکل صحیح استفاده نشود سلامتی آنها به خطر می افتد.

وی افزود: در حال حاضر که استاندارها و آئین نامه های مربوطه تشکیل شده؛ طی امسال دانه دانه به محل های کار ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن و با برنامه ریزی؛ مدیران مربوطه پاسخگوی نیازهای سلامت کارکنان در محل کار باشند.

رفیعی فر تأکید کرد: البته این که بعد از ابلاغ، آئین نامه های مربوطه در محل های کار اجرا شود یا نه به میزان استقبال مدیران نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به این که متاسفانه اغلب مديران ودست اندركاران در محل های کار به دنبال بهره وری و سودآوری اند بیان کرد: بنابراین کمتر به این موضوع که بهره وری و سودآوری نیازمند سلامت کارکنان در محیط کار است توجه می شود.

وی به شفا آنلاین گفت: اگر با ایجاد تعادلی به مدیران ثابت کنیم که سرمایه گذاری روی سلامت ارتقاء کارکنان وظیف آنان و از طرفی خواسته قانون از آنان است به طورقطع موجب بهره وری بیشتر خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: