کد خبر: ۳۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 03
فوق تخصص پوست؛ مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین: موی خشک در نگاه، حالت مات و بدون درخشندگی دارد، در لمس زبر و غیر قابل انعطاف و هنگام برس زدن وزوز شده و خوب حالت نمی گیرد.
دکتر محمدعلمی نیلفروش زاده فوق تخصص پوست؛مو و زیبایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: مهم ترین اصل در درمان موی خشک محافظت از مو از آسیب های محیطی و عدم دستکاری موها است.

وی با اشاره به این که شست و شو با استفاده از شامپوی ملایم و استفاده از نرم کننده پس از شامپو زدن از اصول اولیه مراقبت از موهای خشک است؛ تصریح کرد: موها پس از خشک شدن باید برس شوند نه هنگام خیسی، البته نه با شانه های پلاستیکی یا شانه های دارای دندانه نوک تیز.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی با اشاره به این که خشک کردن مو با استفاده از سشوار انجام نشود؛ افزود: در واقع چرب کردن روزانه موها با استفاده از لوسیون های نرم کننده یا روغن های گیاهی موثر خواهد بود.

چه شامپویی برای موهای خشک مناسب است؟

وی خطاب به افراد دارای موهای خشک توصیه کرد: این افراد باید شامپوی حاوی سرامید و اسیدهای چرب ضروری را مورد استفاده قرار دهند و به طور جدی از شستشوی مکرر (یک بار شستشو در هفته مناسب و کافی است) و براشینگ زیاد که حرارت آن باعث شکنندگی موها می شود نیز خوددار کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ماسک یا سرم مو پس از شستشوی موها بر روی ساقه مو؛ به طور موقت تا شستشوی بعدی مو با محافظت از ساقه موها باعث حفظ رطوبت آن می می شود.


به گفته وی در صورت ایجاد موخوره در نوک موها، تنها راه حل واقعی و عملی، کوتاه کردن موها است.

نیلفروش زاده با بیان این که برای این نوع از موها نیز شامپو ونرم کنندهمخصوص موهای خشک توصیه می شود، یادآور شد: همچنین تعداد دفعات شستشو به حداقل کاهش یابد وبه طور اکید از شستشو با آب داغ پرهیز و از حجم مناسب شامپو هنگام شستشو استفاده شود.

وی به شفا آنلاین گفت: استفاده از شامپو هایکرمیو یا روغن ها و کرم های تقویت کننده مو برای موهای خشک توصیه می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: