کد خبر: ۳۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 26
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به این که علت شیوع بیماری های غیر واگیر ناشی از زندگی های ماشینی است؛ گفت: مصرف دخانیات هم به عنوان یک مشکل اساسی در سلامت افراد محسوب می شود .درحالی که متأسفانه دولت های گذشته با آنها مبارزه نکردند و الان هم نمی کنند.
دکتر سید علی رضا مرندی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: چندی قبل با ارسال نامه ای به امضای  4هزار پزشک که اولین امضا توسط بنده صورت گرفت از دکتر روحانی- رئیس جمهور- در راستای مبارزه با سیگار و قلیان درخواست مساعدت جدی شد اما متأسفانه تاکنون اتفاقی در این باره رخ نداده است.

وی با اشاره به این که طی سالهای متمادی  مردم کشور را دستی دستی می کشیم, خاطرنشان کرد: با گذر زمان و افزایش توان پزشکی، شناخت از انواع بیماری ها هم بیشتر می شود؛ متأسفانه با پیش رفتن زندگی های شهری و تبلیغات گسترده از خوراکی های مضر برای سلامتی،میزان ابتلا به بیماری هایی نظیر چاقی، فشار خون و در آینده سکته های مغزی و قلبی نیز افزایش می یابد.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به این که در حال حاضر بیماری های غیر واگیر در کشور سبب ساز مرگ و میر بالایی است؛ افزود: به دنبال استعمال دخانیات، فعالیت بدنی کم، مصرف خوراکی های مضر و ناسالم به جای غذاهای خوب و سالم ابتلا به انواع بیماری هم ایجاد می شود.

وی خطاب به مسوولین و والدین توصیه کرد: توجه به تبلیغات خوراکی های فانتزی و خرید آنها، اشتهای کودکان را از بین می برد و مانع از غذا خوردن درست و اصولی آنها می شود؛ از این رو به جای نشستن پای کامپیوتر و تلویزیون برای انجام فعالیت های بدنی مناسب نیز باید اقدام کرد.

مرندی بیان کرد: کودکان عزیزترین افراد برای والدین اند، اما مطمئن باشند که با خریداری موادمضر  که تبلیغات آنها هم به وفور دیده می شود؛ عمر فرزندشان را کوتاه می کنند؛ آن هم عمری که با چاقی، مرض قند و... توام می شود.

گفتگو:شبنم طاهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: