کد خبر: ۳۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 25
شفاآنلاین :سال‌های زیادی است که هر جا خبری از ناملایمات اجتماعی به میان آمده، نام مبتلایان به اعتیاد و بی خانمان‌های کارتن خواب در راس مضنونین و متهمان آن بوده است.
سال‌هاست که خبر جرم و جنایت مبتلایان به اعتیاد و کارتن‌خوابی تیتر یک اخبار است. سالهاست که وقتی در حال عبور از خیابان‌ها با یکی از کارتن‌خوابها مواجه می‌شویم فاصله‌مان را بیشتر می‌کنیم تا آسیبی از سوی آنها متوجه ما نشود. و سال‌هاست که چهره‌های سیاه از اعتیاد و دندان‌های زرد از تدخین افیون دیوار دوسویه‌ای از وحشت بین کارتن‌‌خواب‌ها و جامعه کشیده است اما این بار حکایتشان حکایت متفاوتی است.


این بار پاک شدگان از اعتیاد، کمر همت بسته‌اند تا جنگل، دریا و اطراف حرم امام هشتم را به شکرانه پاکی و پاک ماندنشان از فیلتر سیگار و زباله پاک کنند

خبرهای این روزها حکایت از دست‌هایی داشت که با آلودگی دیروزشان خداحافظی کردند و با امام ضمانت و مهربانی عهد پاکی بستند و پس از آن به رسم سه شنبه‌های طلوع، آیین مهرورزی را هم زمان با تهران در مشهد برپا کردند و کارتن‌خواب‌های مشهد را به نیت شفا و بهبودی از اعتیاد و افیون، میهمان مهرورزی کردند.

بهبود یافتگانی که با تکیه بر نیروی برتر و امید و ایستادگی، روزهای تلخ و سیاه اعتیاد را از سر گذرانده‌اند به نشانه رهایی از اسارت افیون، کبوترانی را در آسمان حرم رضوی به پرواز درآوردند تا امام ضمانت، ضامن پاک ماندن و پاک زیستنشان باشد. همچنین چند تن از بهبود یافتگان خراسانی که سالها در تهران کارتن خواب بوده‌اند پس از بهبودی ، در این سفر به خانواده‌هایشان وصل شدند تا باقی روزها را در آغوش امنیت خانواده و با پاکی سپری کنند.


کارتن خواب‌های بهبود یافته از اعتیاد در روز دوم سفرشان جنگل‌های گلستان را از فیلتر سیگار و زباله پاک کردند تا در کنار پاک زیستن و پاک ماندن روح و جسمشان، هم سو با مسوولیت‌های انسانی و اجتماعی‌شان، پاکی و بهبودی را به جامعه و طبیعت هدیه کرده باشند و در روز سوم نیز این روند در کنار دریای مازندران ادامه یافت و ساحل بابلسر به دست کارتن خواب‌های بهبود یافته از اعتیاد از زباله‌ها پاک شد.


جمعیت طلوع بی نشان‌ها ضمن قدردانی از همراهی تمامی مردم و مسئولینی که در این سفر پر از گشایش در کنار بهبود یافتگان طلوع بودند آرزومند است که با حمایت‌ها و با حضور تک تک افراد جامعه به آرزئی تمامی بهبود یافتگان که شعار همیشگی "ببخش و باورم کن" است جامه عمل پوشانده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: