کد خبر: ۳۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 25
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:
شفاآنلاین-مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه اتفاقاتی در چند سال آخر دولت پیشین رخ داد، اعتماد عمومی را به عنوان برند این سازمان با چالش مواجه ساخت، گفت: اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه و برند سازمان تأمین‌اجتماعی است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدتقی نوربخش که در همایش سراسری رؤسا و کارشناسان حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی در تبریز سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در حال حاضر 39 میلیون و 400 هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی 16 مزیت بیمه‌ای را برای این بیمه شدگان تامین می‌کند.

وی افزود: به دلیل این گستردگی در دامنه پوشش، سازمان با مشکلات عدیده ای روبرو است که برخی از آنها دلیل تاریخی دارد و از عدم دقت در ایجاد تعادل بین منابع و مصارف ناشی شده است.

دکتر نوربخش ادامه داد: در سال 82 منابع سازمان تأمین‌اجتماعی به عدد 3600 میلیارد تومان و مصارف آن به 2600 میلیارد تومان رسید و مبلغ 1000 میلیارد تومان مابه التفاوت این ارقام برای حفظ سرمایه بیمه شدگان به سرمایه گذاری اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: سال گذشته زمانی که مدیریت این سازمان به بنده سپرده شد بدلیل مشکلاتی که در نه سال گذشته رخ داد سازمان تأمین‌اجتماعی با کسری بودجه 5 هزار میلیارد تومانی مواجه شده بود که البته با مدیریتی که اعمال شد و با همت کارکنان سازمان، این کسری بودجه برطرف گردید.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی یادآور شد اتفاقاتی در چند سال آخر دولت پیشین رخ داد که اعتماد عمومی را به عنوان برند این سازمان با چالش مواجه ساخت و همچنین امنیت اجتماعی را که تولید سازمان به حساب می‌آید تهدید کرد.

دکتر نوربخش افزود: در نتیجه این چالش‌ها سازمان با مسائلی مواجه شد که ارتباطی با مأموریت اصلی آن نداشت.

وی ادامه داد با آغاز بکار دولت تدبیر و امید، اولین اقدام ما این بود که سازمان را از حواشی بوجود آمده خارج سازیم و در نتیجه توانستیم بدون فروش دارایی‌ها، کسری 5 هزارمیلیارد تومانی سال قبل را مدیریت کنیم .

نوربخش با اشاره به افزایش 25 درصدی مستمری‌های این سازمان اظهار داشت: سیاست دولت اولیت بخشی به رفاه اجتماعی است و در نتیجه توجه ویژه‌ای به بخش درمان دارد.

 وی تصریح کرد: در چارچوب این اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص داد.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: از روزی که مسئولیت این سازمان به بنده سپرده شد تلاش کردم تا با اتخاذ چهار رویکرد اساسی شامل: قانون مداری ، برنامه محوری ، پاسخگویی و پاکدستی؛ این مجموعه را به مدار اصلی آن باز گردانیم .

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای پرونده‌های شکایت از سازمان تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری تصریح کرد: این ارقام نشان از یک چرخه معیوب در بخشنامه‌ها و همچنین کاستی در تعامل با دیگر دستگاه‌هاست.

دکتر نوربخش افزود: در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا با تشکیل شورای حقوقی به یک برداشت واحد از قوانین موجود دست یابیم.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با بیان اینکه برنامه راهبردی سازمان از چهار ماه پیش در دست تدوین است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ظرف همین سال این برنامه را به سر انجام برسانیم.

دکتر نوربخش تصریح کرد: این برنامه حداقل برای پنج سال آینده طراحی خواهد شد و طی آن ساختار سازمان متناسب با ماموریت‌های آن اصلاح خواهد شد .

وی در پایان تاکید کرد: می‌بایست با یک آسیب شناسی اصولی میزان شکایات از این سازمان را در دیوان عدالت اداری کاهش دهیم و زمانی به این موفقیت دست خواهیم یافت که تعداد پرونده‌ها هر سال نسبت به سال قبل کمتر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: