کد خبر: ۳۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 04
به عقیده محققان ویتامین دی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند.
شفاآنلاین:سلامت>یک مرور و فرا تحلیل اخیر انجام شده توسط محققان موسساتی در چین و آمریکا، به یافته‌های امیدوارکننده‌ای درباره تاثیر قابل ملاحظه مکمل‌های ویتامین دی بر سلامت سوخت‌وساز قلبی رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین: این مطالعه منتشر شده در نشریه Engineering، دیدگاه‌ها و بینش‌های ارزشمندی برای ابداع راهبرد‌های درمانی هدفمند به منظور مبارزه با بیماری‌های قلبی و عروقی و خطرات مرتبط با آن فراهم می‌کند.

در این مرور جامع ۹۹ آزمایش کنترل‌شده تصادفی برای مجموع ۱۷ هزار و ۶۵۶ مشارکت‌کننده آنالیز شد. این تحلیل مشخص کرد که مصرف مکمل‌های ویتامین دی با دُز متوسط ۳۳۲۰ واحد بین‌المللی در روز، با تاثیرات مطلوبی بر عوامل مختلف خطر سوخت‌وساز قلبی از جمله کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول کلی، قند خون ناشتا، هموگلوبین A ۱ C و انسولین خون ناشتا دارد.

این محققان به طور مشخص کشف کردند که مزایای مصرف مکمل‌های ویتامین دی در برخی گروه‌های خاص برجسته‌تر است. این گروه‌ها شامل جوامع غیر غربی، افراد با سطح پایه ویتامین دی کمتر از ۱۵.۰ ng·mL−۱ و افراد با شاخص توده بدنی پایین‌تر از ۳۰ kg·m−۲ و افراد با سن ۵۰ سال و بالاتر می‌شوند.

این تحقیق ضرورت راهبرد‌های مداخله ویتامین دی شخصی با در نظر گرفتن مشخصات فردی مانند زمینه نژادی، سن، شاخص توده بدنی و سطح پایه ویتامین دی را مورد تاکید قرار داده و همچنین بر پتانسیل مدت طولانی‌تر مداخله (سه ماه یا بیشتر) و دُزهای بالاتر برای بهینه‌سازی نتایج مفید برای سوخت‌وساز قلبی در جمعیت‌های مشخص، تاکید کرده است.

یافته‌های این تحقیق جدید می‌تواند به پیشرفت‌های مهمی در زمینه پزشکی پیشگیری و علوم تغذیه‌ای منجر شده و به طور بالقوه موجب ابداع راهبرد‌های موثرتر در زمینه سلامت عمومی شود. مسئولان تغذیه و بهداشت و سلامت عمومی از طریق ارائه مکمل‌های ویتامین دی بر اساس خصوصیات شخصی هر فرد می‌توانند تاثیرگذاری مداخلات را بهبود بخشیده و شیوع بیماری‌های سوخت‌وساز قلبی را کاهش دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: