کد خبر: ۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاین:دکتر هاشمی گفت: به دلیل سوء رفتار برخی از افراد سودجو، نمی‌توانیم نیازمندان واقعی را تشخیص دهیم و به آن‌ها خدمات مناسب را ارائه دهیم.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح تحول، هزینه‌های کمرشکن حوزه‌ی درمان آیا کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع در طرح تحول دیده شده است. البته باید توجه داشت که ما دریافت‌های غیرقانونی زیادی در حوزه‌ی سلامت داشتیم که بخش عمده‌ای از این پرداخت‌ها از جیب مردم انجام می‌شد که هیچ کجا این پرداخت‌ها ثبت نمی‌شد، اما با اجرای طرح تحول و اجرای کتاب ارزش‌های نسبی خدمات، بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها برچیده می‌شود. 
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر در برخی از بیمارستان‌های دولتی هنوز بیمارانی هستند که حتی توان پرداخت 6 درصد را هم ندارند به خصوص بیماران صعب‌علاج که از این موضوع مستثنی نیستند. 
 
هاشمی با بیان اینکه ما از قبل اعلام کردیم که یکی از برنامه‌های طرح تحول حمایت از بیماران صعب‌علاج است، عنوان کرد:‌ فعلاً ‌از مسیر مددکاری ولی محدود در بیمارستان‌ها برای این بیماران عمل می‌کنیم. واقعیت این است که چون احتمال سوءاستفاده وجود دارد و سیستم ثبت در هیچ کجای کشور از جمله در حوزه سلامت نداریم، این مشکل را برای ما ایجاد کرده است. البته یک مقدار هم خودمان تقصیر کاریم. در واقع ما اطلاعات‌مان را درست اظهار نمی‌کنیم و این باعث می‌شود که نتوانیم نیازمند واقعی را تشخیص دهیم. بنابراین این امر باید اصلاح شود. چرا که تعدادی از افراد که نیازمند واقعی هستند به دلیل سوءرفتار از دریافت خدمات محروم می‌شوند. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته ما بسته حمایت از این بیماران را تهیه کردیم، بودجه آن را کنار گذاشتیم و در حال تدبیر هستیم که راهی پیدا کنیم که نیازمندان واقعی تحت پوشش این خدمات قرار گیرند و هدررفت منابع را نداشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: