کد خبر: ۳۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 23
شفاآنلاين :وزیر بهداشت با اشاره به اينكه مصرف نمك در كشور 5/2 برابر حد مجاز گفت: در ادامه طرح تحول نظام سلامت، برچسب هایي روي مواد غذايي قرار مي گيرد كه مقدار شكر، نمك و روغن در آن ثبت است، و با علائمی شبیه راهنمايي رانندگي(مجاز، احتياط و ممنوع) مردم می توانند فرآورده های غذایی را مصرف کنند.
به گزارش شفاآنلاين ،وی با بیان اینکه اگر مي خواهيم بيشتر عمر كنيم و دچار معلوليت نشويم؛ چون كيفيت زندگي نيز مهم است، مردم بايد خودشان رعايت كنند، افزود: در ادامه طرح تحول نظام سلامت، برچسب هایي روي مواد غذايي قرار مي گيرد كه مقدار شكر، نمك و روغن در آن ثبت است، و با علائم راهنمايي رانندگي از قبیل مجاز، احتياط و ممنوع روي فرآورده های غذایی نصب مي شود.
دکتر هاشمی در ادامه درباره استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی و نگرانی مردم درخصوص مصرف لبنیات اظهارکرد: مردم به راحتي لبنيات به خصوص شير مصرف مي كنند. وزارت بهداشت چشم هاي نظارتي را چند برابر كرده است و بازرسی ها همواره و به صورت مداوم انجام می شود که خوشبختانه اتحاديه نيز در طول اين مدت همکاری های خوبي داشته است. ما نگران بودبم که این مساله آسيبي به صادرات صنايع لبني زده باشد كه آخرين آماري كه از گمرك ايران داشتیم مشخص شد نه تنها كاهش نداشتیم بلكه افزايش داشتيم و از اين بابت خوشحاليم كه با نظارت و بازرسي مشكل برطرف شد و آسيبي نيز به صنابع لبني وارد نشده است.
فقر غذايي كمتر از 4 درصد است
دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غدا و داروی وزارت بهداشت نیز طی سخنانی گفت: آماري كه وجود دارد اين است كه فقر غذايي كمتر از 4 درصد است و اكثر مردم به اندازه كافي كالري  دريافت مي كند.
وی اظهارکرد: حتي بيش از 40 درصد مردم، كالري دريافتي شان بيش از حد مطلوب است كه اين موضوع روي افزايش وزن و چاقي آن ها تاثیر گزار است، که اين خود معضل اصلي كشور می باشد.
رئیس سازمان غدا و داروی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: نتيجه دريافت كالري بيش از حد، بیماری های قلبي، عروقي و بيماري هاي غيرواگير است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: