کد خبر: ۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 22
شفاآنلاین-رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر گفت: نتایج تحقیقات پژوهشگران ایرانی برای نخستین بار در جهان، نشان می دهد که آلودگی هوا مقاومت به انسولین را در کودکان و نوجوانان ایجاد و آنها مستعد ابتلا به دیابت در سنین بالاتر می کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رویا کلیشادی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ایران نیز مطالعاتی که در این زمینه در ژاپن، آمریکا و کانادا انجام شد، نتایج این تحقیق صورت گرفته در پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر ایران را تایید کرد.

وی که به عنوان پژوهشگر برگزیده غدد متابولیسم، جایزه رازی دهمین کنگره غدد متابولیسم را از آن خود کرد، افزود: تحقیقات دیگری در زمینه سایر عوامل محیطی تاثیرگذار بر سلامت افراد جامعه صورت گرفته است که تحقیقات در زمینه تاثیر مصرف دخانیات ازجمله سیگار و قلیان و اضافه وزن و چاقی از جمله آن به شمار می رود.

دهمین همایش بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم امروز چهارشنبه با حضور دکتر علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر فریدون عزیزی رییس پژوهشکده غدد درون ریز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

این همایش دوم آبان ماه به کار خود پایان می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: