کد خبر: ۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 22
شفاآنلاین-مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بار مالی کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی برعهده بیمه ها است، گفت: تلاش همه همکاران در نظام سلامت این است که از تعرفه های ابلاغی صیانت کنند تا پرداخت های غیرمتعارف از مردم صورت نگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،«رضا حسین پور»  با بیان اینکه در سال های گذشته آرزوی متولیان نظام سلامت این بود که تمامی خدمات پزشکی بازنگری شود، افزود: در نهایت ارزش های جدید خدمات پزشکی اعلام و ابلاغ می شود اما به دلایل مختلف این کار اجرایی نشده بود. این بار فرآیند تا انتها رسید و پس از تصویب شورای عالی بیمه و تصویب نهایی هیات وزیران ابلاغ شد و در مرحله اجرا قرار داریم.

وی ادامه داد: اختلاف ها از آنجا بود که کتاب باید با حفظ بار مالی جدید ارزش گذاری شود که در این صورت ارائه کنندگان خدمت آن را نمی پذیرفتند، اتفاقی که در سال 88 رخ داد یا بار مالی در دولت، وزارت بهداشت، نهادها، بیمه ها یا بر مردم ایجاد می کرد که در این صورت دولت و بیمه ها زیر بار آن نمی رفتند.

به گفته حسین پور، امسال عزم جدی بر این بود که این بازنگری حتما انجام شود، چون طرح بزرگ نظام سلامت در حال انجام است که اگر این بازنگری هم به این طرح پیوست نمی شد، شاید این طرح با شکست مواجه می شد. بنابراین هم دولت عزم جدی داشت که منابع را تامین کند و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با جدیت وارد این کار شد.

وی افزود: خوشبختانه توافق همگان بر این بود که بار مالی جدید بر مردم تحمیل نشود و مردم مبلغ جدیدی را پرداخت نکنند. بنابراین دولت مصوب کرد که پرداختی مردم به اندازه سال قبل باشد و ما به التفاوتی که ایجاد شده با مکانیزم بیمه ای، مقرر شد سازمان بیمه گر پرداخت کند که یک بخشی از هزینه ها از محل اعتبارات وزارت بهداشت و بخش دیگر از سازمان تامین اجتماعی تامین می شود تا اجرای این طرح با افزایش پرداختی مردم تلخ نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: