کد خبر: ۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفاآنلاین-عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: ادامه دلسردی پرستاران به نفع وزارت بهداشت نیست. چگونه است بیمه هایی که تا دیروز توان پرداخت و تأمین بودجه تعرفه های پرستاری را نداشتند امروز به راحتی از عهده پرداخت تعرفه های پزشکی بر می آیند.
به گزارش شفا آنلاین،مهرآمیز با انتقاد از افزایش غیر منطقی تعرفه های پزشکی طی هفته های اخیر گفت: وزارت بهداشت با این اقدام نشان داد که باید به جای وزارت بهداشت به وزارت پزشکان تغییر نام دهد زیرا به نظر می رسد در این وزارتخانه تنها گروهی خاص از پزشکان هستند که گردهم آمده و برای تمام پرسنل و مسائل حوزه بهداشت و درمان کشور تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: چگونه است بیمه هایی که تا دیروز توان پرداخت و تأمین بودجه تعرفه های پرستاری را نداشتند امروز به راحتی از عهده پرداخت تعرفه های پزشکی بر می آیند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: متاسفانه به رغم گذشت بیش از 6 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی، تا به امروز به بهانه نبود بودجه از اجرای آن طفره رفته اند و جبهه گیری در برابر اجرای این مصوبه قانونی به حدی است که به رغم قول وزیر بهداشت برای اجرای پایلوت این قانون، حتی به اجرای آزمایشی تعرفه گذاری پرستاری در چند بیمارستان نیز تن نداده و وقعی به قول وزیر نیز نداده اند.

وی با انتقاد از وضعیت پزشک سالاری در نظام سلامت، گفت: بهتر می بود، پیش از اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت یا قانون تعرفه های پرستاری بعد از گذشت سالها به اجرا درآید یا فکری به حال وضعیت نابسامان پرداختی به گروه پرستاری صورت گیرد زیرا تداوم این روند موجب دلسردی جامعه  پرستاری شده و تبعات آن نیز به مردم و نظام سلامت برمی گردد.

مهرآمیز افزود: اگر چه طرح تحول نظام سلامت فی النفسه طرحی خوب و ستودنی است و برگرفته از رهنمودهای رهبری است و پرستاران نیز از همان ابتدا به ندای رهبرشان لبیک گفته و با دل و جان در اجرای این طرح مشارکت داشته اند و از این پس نیز خواهند داشت ولی به هر حال پذیرش ظلم و بی عدالتی نیز امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، با توجه به عدم تغییر در تعداد نیروهای ارائه دهنده خدمت، بار کاری و فشار کاری بر پرستاران بسیار زیاد شده است و اگر طرح با همین روال ادامه یابد و وضعیت پرستاران به همین منوال باقی بمانند در آینده نزدیک اکثریت نیروهای پرستاری از رده خارج شده و زیر بار فشار کاری غیر قابل تحمل مستهلک شده  و ضربه می خورند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لیلا قلعه خندابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
1
با توجه به تفاوت کارانه ها بین پرستاران و پرسنل کادر درمان با پزشکان که پزشکان 500 برابر پرستاران دریافت میکنند عین بی عدالتی ودر هیچ جای دنیا این تفاوت ها وجود ندارد.من نمیدونم وزیر بهداشت پزشکان رو با کدوم یک ا اقشار جامعه مقایسه میکنند آیا اساتید دانشگاه و دکترای رشته های فنی که چرخ صنایع به دست آنا میچرخد هم چنین درآمدی دارند این توهین به شعور مردم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: