کد خبر: ۳۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفاآنلاین-بر اساس نتایج یک مطالعه، بیماری های شایع دوران کودکی مانند التهاب لوزه و عفونت گوش می تواند موجب کاهش شنوایی در بزرگسالی شود.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه «نیوکاسل» انگلیس در این مطالعه هزار و 142 کودک را که در نیوکاسل به دنیا آمده بودند از سال 1947 تا زمان حاضر مورد بررسی قرار دادند.

محققان بر روی یک چهارم از این افراد که اکنون در دهه 60 سالگی خود بسر می برند آزمایش های شنوایی انجام دادند و متوجه شدند که خطر ابتلا به کاهش شنوایی در افرادی که در دوران کودکی التهاب لوزه و عفونت گوش داشتند، بیشتر بود.

دکتر «مارس پیارس» که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت: نتایج مطالعات نشان می دهد، افرادی که در دوران کودکی عفونت گوش و التهاب لوزه داشتند بیشتر احتمال داشت که در دهه 60 سالگی خود به کاهش شنوایی مبتلا شوند.

وی افزود: کاهش میزان عفونت های دوران کودکی می تواند به پیشگیری از کاهش شنوایی در دوران بعدی زندگی کمک کند.

بر اساس این مطالعه ، التهاب لوزه، عفونت گوش و دوره های متعدد برونشیت که در سال اول تولد رخ می دهد با ابتلا به کاهش شنوایی در سال های بعدی زندگی ارتباط دارند.

محققان می گویند: از هر 6 نفر در انگلیس یک نفر به کاهش شنوایی مبتلا است و کاهش شنوایی اغلب به عنوان نشانه ای از پیری تلقی می شود.

با این وجود این مطالعه نشان می دهد که کاهش شنوایی تنها به علت پیر شدن نیست بلکه بیماری های دوران کودکی می تواند عواقب طولانی مدتی بر شنوایی در سال های بعدی زندگی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: