کد خبر: ۳۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفاآنلاين :عضو هيات رئيسه قضايي و حقوقي مجلس گفت: يكي از دغدغه هاي دولت و مجلس اين است كه طراحي يك برنامه مدون براي پركردن اوقات فراغت و اشتغال است تا بتوانيم پاسخگويي نیازهای جامعه باشيم.
به گزارش شفاآنلاين ،دكتر حميد رضا طباطبايي،ضمن بيان اين مطلب با بیان اینکه يكي از نيازهاي جامعه و به خصوص جوانان به عنوان يكي از طبقات اجتماعي، پركردن اوقات فراغت، شاد زندگي كردن و شاد بودن است، گفت: اين نياز مسلم براي جامعه و جوانان است كه اگر به طور صحيح به اين نياز پاسخ داده و برآورد نشود قطعاً افراد به انحراف كشيده خواهند شد.
وی ادامه داد: اوقات زندگي در سه محور؛ كار، استراحت، خوب زيستن و شاد زندگي كردن است و در اين زمنيه تمامي معصومين (ع) و بزرگان دين توصيه كرده اند و همه به تلاش، پويا بودن و شاد زندگي كردن اشاره كردند كه باعث موفقيت در تمامي امور زندگي خواهد شد. يكي از دغدغه هاي دولت و مجلس اين است كه يك برنامه مدوني براي پركردن اوقات فراغت و اشتغال طراحي شود كه بتوانيم پاسخگويي مردم باشيم.
طباطبایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر جوانان تحصيل كرده وآماده اشتغال هستند؛ ولي متاسفانه شغل مناسب براي آنها وجود ندارد. اميدواريم با تقويت اقتصاد داخلي بتوانيم جوابگوي مردم باشيم و منتظر برداشته شدن تحريم ها نباشيم كه لازمه اين كار تحمل، برنامه ريزي و اجرا است.
وی در خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز بیان کرد: بحث مواد مخدر در كشور ما يك سابقه تاريخي مفصل دارد و در دوره هاي مختلف مبارزه با آن انجام شده است. به خصوص بعد از انقلاب اسلامی، مبارزه با عرضه و تقاضاي مواد مخدر صورت گرفته است؛ ولي توفيق زيادي نداشتيم كه يكي از علت هاي آن نيز وضعيت جغرافيايي كشور و قرار گرفتن در نزديكي بزرگترين توليد كننده ترياك (یعنی کشور افغانستان) است يا سودآور بودن تجارت كثيف و آلوده، همه اين عوامل نگران كننده است که اگر آگاهي اجتماعي و زمينه هاي مبارزه با مواد مخدر وجود نداشته باشد، وضعيت نامناسبي خواهيم داشت. يكي از عوامل و اموري كه مي تواند جلوي اعتياد نوجوانان و جوانان را بگيرد، پركردن اوقات فراغت به طور صحيح است. البته باید براي پاسخگويي به نيازها و هيجانات نياز به اوقات فراغت ، تفريح ، كار ، سرگرمي سالم داریم.
عضو هيات رئيسه قضايي و حقوقي مجلس در پایان اظهاکرد: الگوي مناسبی را باید براي فراغت جوانان برنامه ريزي كنيم . ورزش ، موسيقي، فيلم، تئاتر و نمايش خوب و تفريحات سالم را براي آن ها در نظر بگيريم. اگر سليقه­اي برنامه ريزي كنيم، قطعا نمي توانيم پاسخگو باشيم. آموزش و پرورش، وزارت علوم در مدارس، دانشگاه ها و ارگان هاي آموزشي می بایست داراي تفريحات سالم باشند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: