کد خبر: ۳۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 20
شفاآنلاین-ساختمان جدید بیمارستان جمعیت هلال‌احمر ایران در دوبی امروز با حضور مسئولان کشوری و جمعیت هلال‌احمر ایران و مسئولان کشوری امارات متحده عربی افتتاح شد.
به گزارش شفا آنلاین،وحید رحمتی مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، با اعلام این خبر افزود: بیمارستان جدید جمعیت هلال‌احمر ایران به دنبال 43 سال خدمت پرافتخار، در زیربنای 31 هزار و 950 مترمربع و مجهز به 220 تخت بستری صبح امروز با حضور دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال‌ احمر ایران، محمدرضا فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات، عیسی المیدور رئیس هیئت صحه دوبی و چند تن از اعضای شورای عالی هلال‌احمر ایران افتتاح شد.

وی گفت: بیمارستان جدید جمعیت هلال‌احمر ایران دارای 16 تخت بستری اورژانس، اتاق ایزوله اورژانس، وی آی پی اورژانس، آزمایشگاهی بسیار پیشرفته، 16 تخت اورژانس، 3 تخت پی آی سی یو، اتاقهای عمل سرپایی، رادیولوژی، ام آر آی، سی تی اسکن، آندوسکوپی، کلینیکهای تخصصی چشم، پوست، نازایی و پلی‌کلینیک دندانپزشکی و بخشهای متعدد و پیشرفته درمانی است.

رحمتی همچنین از تاسیس مرکز بررسی ژنومی، ایمنی و سلامت انسان در بیمارستان جدید هلال‌احمر ایران به عنوان مرکزی که نمونه مشابه آن در خلیج‌فارس وجود ندارد، خبر داد و افزود: خدمات جراحی تخصصی اطفال، از جمله خدمات درمانی پیشرفته‌ای است که در بیمارستان 220 تختخوابی جدید هلال‌احمر ایران در دوبی ارائه خواهد شد.

سابقه احداث بیمارستان ایرانیان

43 سال قبل که مسئولان وقت جمعیت هلال‌احمر کشورمان در منطقه محروم دوبی آن زمان درمانگاه کوچک خود را با اتکا به یکی از اهداف اصلی این جمعیت یعنی ارایه خدمات درمانی بشردوستانه به مردم محروم راه‌اندازی کردند، شاید فکر این را نمی کردند که توسعه، آن درمانگاه کوچک را به بیمارستانی با 220 تخت بستری تبدیل کند.

امروز در حالی شاهد راه‌اندازی بیمارستان جدید هلال‌احمر ایران در دوبی هستیم که روزانه دو هزار بیمار در این بیمارستان ویزیت می‌شود و علاوه بر 600 هزار ایرانی که به خدمات درمانی این بیمارستان وابسته هستند، سطح علمی بالای خدمات پزشکی ارائه شده در این بیمارستان، اعتماد مردم امارات متحده عربی به پزشکان، دارو و خدمات درمانی ایرانی را در دوبی تا حدی افزایش داده است که دیگر گریزی جز توسعه ارائه خدمات درمانی نمانده و این است که خدمات هلال‌احمر ایران را همواره در سایر کشورها متمایز می‌کند.

مسئله مهمی که دکتر علی اصغر فرشاد رئیس بیمارستان ایرانی جمعیت هلال‌احمر ایران در دوبی هم بر آن اذعان دارد این است که امروز بیمارستان هلال‌احمر ایران در دوبی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین و در اصل با رتبه‌ بیمارستانی رویال(بالاترین درجه عالی بیمارستانی) در این کشور برای حفظ شهرت «کیفیت بالای خدمات درمانی ایرانی» واجب بود تا با توجه به افزایش روزافزون تعداد مراجعین و همچنین ضرورت رقابت با سایر مراکز درمانی موجود در این منطقه، خدماتی فوق تخصصی تر را عرضه نموده و صد البته که این روند توسعه‌ای همچنان رو به افزایش خواهد بود.

ارائه خدمات درمانی رایگان به محرومان و نیازمندان

فرشاد با اشاره به اینکه نهادهای خیریه فعال در دوبی افراد نیازمند دریافت خدمات درمانی را شناسایی کرده و به بیمارستان معرفی می‌کنند، اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از نیازمندان و محرومان که توانایی پرداخت هزینه‌هایی درمانی را ندارند در بیمارستان هلال‌احمر ایرانیان در دوبی به شکل رایگان خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

وی گفت: هزینه خدمات درمانی ارائه‌شده در بیمارستان ایرانیان هلال‌احمر کشورمان یک سوم تا یک چارم خدمات مراکزیاست که در این منطقه در حال فعالیت هستند و ضمن این که ماهیت ارائه خدمات در این بیمارستان قابل مقایسه با سایر مراکز درمانی موجود نیز نیست.

رئیس بیمارستان ایرانیان جمعیت هلال‌احمر کشورمان در دوبی با اعلام اینکه بیمارستان جدید 220 تختخوابی هلال‌احمر ایران در دوبی مجهز به بخشهای درمانی متعددی است، توضیح داد: بیمارستان جدید در بخش اورژانس با 16 تخت، یک اتاق ایزوله و 3 تخت وی.آی. پی اورژانس، رادیولوژی، آندوسکوپی، برونکوسکوپی، فیزیوتراپی، آنژیوگرافی، اتاق‌های عمل پیشرفته، سی.سی. ی. و آی. سی. یو پیشرفته،  بخش‌های بستری جراحی، داخلی عمومی و ویژه، بخش‌های پیشرفته بستری اطفال و نوجوانان، زنان و نوزادان، دیالیز، سنگ‌شکن، کلینیکها و پلی‌کلینیکهای تخصصی چشم،، پوست، نازایی و دندانپزشکی اائه خدمت خواهد کرد.

وی به ارائه خدمات درمانی در آزمایشگاه جدید هلال‌احمر ایران که با سیستمی کاملا پیشرفته این بیمارستان هم اشاره و اظهار کرد: در آزمایشگاه پیشرفته بیمارستان جدید، نمونه‌های آزمایشگاهی بدون دخالت هیچ عامل انسانی به صورت مکانیزه از همه بخشها دریافت و شیشه‌های خالی نمونه دوباره به بخشها باز گردانده می‌شود.

ارائه خدمات تشخیصی غربالگری قبل و پس از ابتلا به سرطان

فرشاد به راه‌اندازی بخشهای و ارائه خدمات درمانی پیشرفته در بیمارستان جدید هلال‌احمر ایران هم اشاره و تصریح کرد: یکی از این خدمات پیشرفته که سابق بر این فقط در ۲ کشور دیگر ارائه می‌شده است، بررسی ژنومی، ایمنی و سلامت است که با تجزیه و تحلیل ژن‌های غربالگری قبل و پس از ابتلا به سرطان با تکیه بر دانش یکی از دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

وی با اشاره به تاسیس مرکز بررسی ژنومی، ایمنی و سلامت انسان در بیمارستان جدید هلال‌احمر ایران در دوبی، توضیح داد: تشخیص بر اساس ویژگی‌های ژنتیکی و برآورد میزان خطرهایی که سلامت انسان را تهدید می‌کند، از دیگر خدمات این مرکز تخصصی تشخیص ژنتیکی بیماری‌ها است که تا کنون نمونه آن در خلیج‌فارس مشاهده نشده و ضمن این که هزینه ارائه این خدمات در بیمارستان هلال‌احمر ایران در دوبی بسیار کمتر است.

ارائه خدمات درمانی به 183 ملیت

رئیس بیمارستان ایرانی جمعیت هلال‌احمر ایران در دوبی با اشاره به ارائه خدمات جراحی تخصصی اطفال در بیمارستان جدید اظهار کرد: هم‌اکنون بیمارستان جمعیت هلال‌احمر ایران در دوبی علاوه بر 500 تا 600 ایرانی مقیم به 183 ملیت دیگر خدمات درمانی متفاوت و تخصصی ارائه می‌کند و به جرات می‌توان گفت اعتماد و اطمینانی که به پزشکان و پرستاران ایرانی وجود دارد در هیچ‌یک از 20 مرکز درمانی فعال در دوبی نمی‌توان مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان هلال‌احمر ایران تنها مرکز درمانی در دوبی است که پزشکان آن به صورت 24 ساعته بیماران را ویزیت می‌کنند، اذعان کرد: هم‌اکنون 100 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این بیمارستان و در مجموع 800 پرسنل درمانی در حال ارائه خدمت هستند.

دریافت نشان پلاتینیوم اعتباربخشی کانادا در مراقبت و ارائه خدمات درمانی

فرشاد با تاکید بر اینکه تخصص بالا و تجربه بسیار زیاد و کیفیت دارو و خدمات درمانی ایرانی میان مردم امارات متحده عربی به شهور رسیده است، گفت: بیمارستان ایرانی در دوبی با درایت مدیران و حمایت همه‌جانبه کارکنان آن در سال 2010 موفق به اخذ نشان طلا از اعتباربخشی کانادا شده و این رتبه را در سال 2013 به دریافت نشان پلاتینیوم ارتقا داده است.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاشها براین است تا بیمارستان هلال‌احمر ایران در دوبی بالاترین درجه یعنی نشان الماس اعتباربخشی کانادا را در مراقبت و ارائه خدمات درمانی دریافت کند، اذعان کرد: هدف نهایی هلال‌احمر ایران در امارات متحده عربی این است تا بیماران بیمارستان این جمعیت به عنوان مشتریان نهایی همه تسهیلات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند و در اصل تلاش اصلی ما تحقق این فرمایش مهم مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه بیماران دغدغه‌ای جز بیماری خود نداشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: