کد خبر: ۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 17
شفا آنلاین :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به آنکارا با وزیر سابق بهداشت ترکیه و معمار نظام نوین سلامت این کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شفا آنلاین؛ دکتر هاشمی و دکتر رجب آکداغ که 11 سال وزیر بهداشت این کشور بود درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه بهداشت و درمان تبادل نظر کردند.
در این دیدار که سفیر ایران در ترکیه و برخی معاونان و مشاوران وزیر بهداشت نیز حضور داشتند دکتر هاشمی با اشاره به قدم‌های برداشته شده در حوزه سلامت ایران گفت: هم دولت و هم شخص رئیس جمهور مصمم هستند بخش های ناکارآمد نظام سلامت را اصلاح کنند.
وی افزود: در زمینه نیروی انسانی که خیلی مهم است در ایران بیش از 90 دانشکده پزشکی داریم و در زمینه مهارت پزشکی ایرانیان شرایط بسیار خوبی در منطقه و جهان دارند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه از نظر فناوری پزشکی علی‌رغم تحریم های ظالمانه غرب پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم گفت: معتقدیم در هیچ کجای دنیا نظام سلامت صددرصد موفق وجود ندارد با این حال ما به دنبال استفاده از تجربه دیگران در حوزه بهداشت و درمان هستیم تا بتوانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: رئیس جمهور ایران بودجه وزارت بهداشت را دو برابر کرده و دستور داده است بودجه این وزارتخانه قبل از هر وزارتخانه دیگری از خزانه تامین شود که این نشانه جدیت ایشان در بحث سلامت است.
وزیر بهداشت همچنین درباره پیشنهاد وزیر سابق بهداشت ترکیه مبنی بر حضور بخش خصوصی این کشور در بخش سلامت ایران افزود: خیلی از این پیشنهاد استقبال می کنیم و فکر می کنیم بخش خصوصی ترکیه بتواند در مناقصه تجهیزات پزشکی ایران که به زودی برگزار می شود شرکت کند.
دکتر هاشمی گفت: در حال حاضر ما نیاز به 400 دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی و نیز ساخت بیمارستان های زنجیره ای داریم که شرکت های خصوصی ایران و ترکیه می توانند مشترکا در این زمینه فعالیت کنند.
در این دیدار دکتر رجب آکداغ، وزیر سابق بهداشت ترکیه نیز با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان ترکیه آمادگی این کشور را برای تشکیل تیم ویژه به منظور انتقال تجربیات ترکیه به ایران اعلام کرد.
این نماینده مجلس ملی ترکیه همچنین از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان ایران به ویژه اجرای طرح نظام سلامت و همچنین قرار گرفتن دانشکده های علوم پزشکی در زیرمجموعه وزارت بهداشت تقدیر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار