کد خبر: ۳۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
شفاآنلاین :مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها ، شرکت های هواپیمایی و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هشدار داد: مردم از خرید اینترنتی بلیت هواپیما از طریق سایت های متفرقه خودداری کنند.
به گزارش شفا آنلاین ،مرتضی دهقان با بیان اینکه بیشترین مشکل مردم برای تهیه بلیت در این حوزه است، تاکید کرد: عرضه بلیت مسافرتی از طریق اینترنت که فاقد فاکتور فروش معتبر است، غیرقانونی است .
وی افزود: مردم برای تهیه بلیت یا باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند الف سازمان هواپیمایی کشوری و یا مستقیما از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی اقدام کنند.
دهقان تعداد آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی در کشور را بیش از 2600 دفتر برشمرد و گفت : دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدای امسال تاکنون، 250 دفتر خدمات مسافرتی متخلف را شناسایی و برای 230 دفتر اخطار کتبی ارسال کرده است .
وی گرانفروشی را مهمترین تخلف این دفاتر دانست و افزود : از این تعداد ، مجوز 30 دفتر خدمات مسافرتی طی این مدت لغو شد و برای 25 دفتر نیز حکم تعلیق از یک تا سه ماه صادر شده است .
دهقان با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی نرخ نامه خود را در مسیرهای مختلف به تایید هواپیمایی می رسانند، تاکید کرد: این شرکتها موظف هستند نرخهای مصوب را روی سایت فروش خود قرار دهند.
وی گفت : دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند بر اساس همین نرخها برای فروش بلیت هواپیما اقدام کنند.
دهقان نرخ شرکتهای هواپیمایی را برای یک مسیر بر اساس کلاس آن شرکت متفاوت دانست و گفت : متاسفانه برخی از آژانسهای مسافرتی که مجوز فعالیت دارند، بالاتر از نرخ های مصوب بلیت ها را به فروش می رسانند.
مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی مراتب را از طریق تلفن های 61022355 و 66078700 و یا سیستم پیامکی این سازمان به شماره 02166078720 اعلام کنند .
وی تعداد مجوز پروازهای صادره از ابتدای امسال تاکنون را بیش از 140 هزار پرواز برشمرد و افزود: در این مدت 24 میلیون مسافر از فرودگاههای کشور جابجا شدند.
واحدمرکزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: