کد خبر: ۳۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 14
شفاآنلاین-رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مقام هفتمی ایران در جهان در علم نانو، بر تجاری سازی دستاوردهای علمی نانو تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند در حاشیه بازدید از هفتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شده بود، اظهار داشت: نمایشگاه نانو فرصتی خوبی است تا کسانی که در عرصه تولید علم و فناوری نانو حضور دارند و همچنین، آنانکه که در حوزه کسب و کار آن وارد شدند بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: هر سال شاهد پیشرفت‌های بیش از پیشی در این حوزه هستیم، امسال هم نمایشگاه وضعیت بسیار خوبی دارد و بیش از 100 شرکتی که وارد عرصه کسب و کار در حوزه نانو شدند دستاوردهای چشمگیری  از خود به نمایش گذاشته اند

دیناروند در ادامه عنوان کرد: بنده بیشتر علاقه مند بودم دستاوردهای محصول محوری که هم در حوزه سلامت یعنی دارویی و پزشکی فعال هستند و هم نتایج ارزشمند شرکت‌های حوزه تشخیص پزشکی را ببینم.

وی گفت: از جمله شرکت‌های دانش بنیانی که از آن دیدن کردم  مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه تهران است که با مسئولیت بنده اداره می‌شود و خانم دکتر اطیابی نیز در پیشرفت‌های آن تاثیر به‌سزایی داشته و دارند؛ همچنین، حضور در غرفه شرکت دانش بنیانی که فعالیت‌های آن منجر به توسعه داروی ضد سرطان شده است از دیگر بازدیدهای بنده بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در کشور ما می‌تواند به‌عنوان نمونه موفقی از پیشرفت‌های علمی معرفی شود ستاد توسعه فناوری نانو است، این ستاد توانسته در زمینه ترویج علم نانو موفق باشد و با توجه به آماری که ارائه دادند از نظر تولید مقاله وضعیت را به گونه ای ارتقا دادند که ایران توانسته در چنین فناوری نوینی رتبه هفتم را در جهان کسب کند و این در حالی است که در کل علم رتبه کشور ما 17 است و این یعنی در زمینه نانو بسیار موفق عمل شده  است.

دیناروند خاطرنشان کرد: از دیگر موفقیت‌های ستاد نانو که می‌توان به آن اشاره کرد تجاری سازی دستاوردهای علمی نانو است و امیدوارم در حوزه‌های دیگر کشور نیز بتوان از این تجربه موفق  الگو برداری کرد و به صورت جدی و عملیاتی شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: