کد خبر: ۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 11
شفاآنلاین-وزیر بهداشت گفت: اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی بازگشت به اخلاق، رعایت قانون و نگاه منصفانه به مردم و ارائه کنندگان خدمات سلامت را به دنبال دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم روز بهورز که روز شنبه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با تاکید بر اینکه منافع کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی سلامت شامل همه گروههای پزشکی از جمله پرستاران خواهد شد، افزود: در این اتفاق شکی نیست ولی برخی نگاه هایشان مختلف است و می خواهند تمام مشکلات را یک شبه حل کنند.

به گفته وی، دولت به دنبال افزایش بی جهت حقوق و مزایای کارکنانش نیست و در برنامه تحول نظام سلامت اهدافی را دنبال می کند که سر لوحه کار ما است چون در این مسیر دولت، مجلس شورای اسلامی، کل نظام و مردم نسبت به اهداف و اقدامات ما حساس هستند.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما کاملا درست است و به دنبال این هستیم که برخی از رشته های علوم پزشکی که در حال محو شدن هستند را احیا کنیم. درون برخی رشته ها بی عدالتی مطلق وجود دارد و ما باید آنها را اصلاح کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البته با این حرکت ادعا نمی کنیم که تمام مشکلات اصلاح شود ولی حتما در جهتی حرکت می کنیم که همه موظف به اجرای قانون باشند، ادامه داد: قانون گریزی که در حوزه پزشکی به دلیل بی توجهی تصمیم گیرندگان وجود داشته، و به دلیل اینکه بخشی از خدمات این حوزه تعرفه نداشته، دریافتهای غیر متعارف و خلاف قانون افزایش یافته بود که این اصلا زیبنده مردم و جامعه پزشکی نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بازگشت به اخلاق، رعایت قانون و نگاه منصفانه به جامعه خدوم پزشکی بسیار مهم است، توضیح داد: اجرای کتاب جدید تعرفه گذاری نسبی خدمات سلامت باعث می شود به همه گروه های پزشکی توجه گردد نه فقط یک گروه.

به گفته وی، قرار نیست که در طرح تحول نظام سلامت دنبال صنف گرایی و طایفه گرایی باشیم. تا کنون همه به ما اعتماد داشته اند و مطمئنا در جهتی حرکت می کنیم که این اعتماد افزایش یابد.

وی ادامه داد: با اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت کارانه گروههای پزشکی بیش از دو برابر خواهد شد اما نکته مهم این است که نباید خود را با گروههای پزشکی اروپایی و آمریکایی مقایسه کنیم و وارد شدن به این فضاها درست نیست. باید با متانت و آرامش کارها را دنبال کرد.

به گفته هاشمی، کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی دستمزدی را که تا به حال از مسیر غیر قانونی برخی از پزشکان دریافت می کردند، متوقف می کند. چون در دولت تدبیر و امید همه چیز باید بر اساس ساز و کار قانونی باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: