کد خبر: ۳۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 11
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی درگفتگو با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- مراقبت پوستی روزانه و خوب برای هر کسی دارای اهمیت است ولی در مورد افراد دچار یا مستعد آکنه این مراقبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گونه ای که کنترل آکنه بر دو اصل اساسی یعنی درمان دارویی صحیح آکنه و دیگری مراقبت روزانه مناسب استوار است.

دکتر محمدعلی نیلفروش- فوق تخصص پوست،مو و زیبایی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: مراقبت پوستی آکنهT وقت زیادی را تلف نمی کند و فقط دو بار در روز برای چند دقیقه زمان لازم دارد.

وی با اشاره به این که شستشوی بیش از حد پوست اصلاً توصیه نمی شود،ادامه داد: چرا که تمیز کردن بیش از اندازه پوست، منجر به خشکی و شکنندگی بیشتر پوست شده و به بهبود سریعتر آکنه اصلاً کمکی نمی کند.

به گفته وی شستشوی دو بار در روز (صبح و شب) برای پاک کردن پوست از کثیفی، آرایش، تعریق و چربی اضافی مناسب است. به طور کلی نکاتی که در شستشوی پوست باید مد نظر قرار بگیرد عبارتند از:

1 – شستشوی پوست دو بار در روز با یک شوینده ملایم : با استفاده از نوک انگشتان (نه این که با لیف و یا پدهای اسکراپ) کل صورت از جمله زاویه فکی، گردن و جلو و پشت گوش را به خوبی بشویید.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی توصیه کرد: از پاک کننده های فومی می توان استفاده کرد و در صورتی که پوست دچار ضایعه باشد از پاک کننده های حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده شود و حتماً شب هنگام قبل از خواب آرایش صورت خود به صورت کامل شسته شود.

2 – از تونر یا قابض استفاده شود: می توان برای پاک کردن باقی مانده آرایش یا پاک کننده و یا چربی اضافه از تونر با استفاده در یک پنبه نرم استفاده کرد.

3 – در صورت نیاز از داروها یا کرم های درمانی آکنه استفاده شود: پس از این که تونر کاملاً خشک شد از داروهای درمانی آکنه که توسط پزشک تجویز شده استفاده شود.

4 – در صورت احساس خشکی پوست از ژل یا مرطوب کننده فاقد چربی استفاده شود: بسیاری از داروهای ضد آکنه منجر به خشکی بیش از حد پوست می شوند که برای کاهش خشکی پوست می توان از یک مرطوب کننده ملایم دوبار در روز استفاده کرد.

وی افزود: همچنین ژل ها و لوسیون های مرطوب کننده سبک تر از کرم ها هستند از این رو باید از انواع فاقد چربی و کومدون زا استفاده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: