کد خبر: ۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 10
شفا آنلاین:مدیر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا درخصوص احتمال تبدیل بیماری ابولا به ایدز بعدی هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، 'تام فریدن' گفت که اقدام فوری برای جلوگیری از شیوع ابولا و رسیدن سطح این بیماری به درصد کشندگی ویروس ایدز، مورد نیاز است.

وی ادامه داد: برای مهار این بیماری که منجر به کشته شدن 3 هزار و 900 نفر شده، یک مبارزه طولانی مدت الزامی است.

فریدن خطاب به مقام های سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: اکنون باید بسیار تلاش کنیم تا این بیماری به ایدز دیگری در سراسر جهان تبدیل نشود.

مدیر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا افزود: در مدت 30 سال در زمینه بهداشت عمومی فعالیت کرده ام و تنها مورد شبیه ابولا در این مدت، بیماری ایدز بوده است.

این هشدار پس از آن داده شد که 'توماس اریک دونکان' نخستین فرد مبتلا به ابولا در آمریکا در بیمارستانی در تگزاس جان باخت.

در این میان، یک پرستار اسپانیانی پس از ابتلا به ابولا در خارج از قاره آفریقا، به عنوان یک خطر جدی شناخته شده است.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرد که در صورت کندتر بودن واکنش جهانی از سرعت شیوع ویروس ابولا، تعداد مبتلایان به این بیماری در سطح جهان ممکن است تا ژانویه (دی ماه) از یک میلیون و 400 هزار نفر فراتر رود.

بیماری مسری ابولا در ابتدا در ماه مارس (اسفند 1392) در شرق گینه شایع شد و بیش از 2 هزار و 400 نفر را عمدتا در لیبریا، سیرالئون و گینه به کام مرگ کشاند.

بنا بر آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی و به نقل از وزارت بهداری کشور های گینه، لیبریا و سیرالئون تاکنون بیش از 8 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و سه هزار و 900 نفر جان خود را از دست داده اند.

از 375 نفر کارکنان بهداشتی که در 4 کشور آفریقایی نیجریه، سیرالئون، لیبریا و گینه بیسائو به این بیماری مبتلا شده اند، 211 نفر جان خود را از دست داده اند.

تب، سردرد، گلودرد، اسهال و تهوع، از نشانه های اولیه بیماری ابولا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار