کد خبر: ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
رئیس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران گفت: تمامی مردم دنیا از بیهوشی ترس دارند و البته به علت عوارض ناشی از بیهوشی عمومی بدن حق دارند که از آن بترسند.
دکتر فرناد ایمانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: به دنبال بیهوشی عمومی ، قلب و ریه و تا حدی سیستم هوشیاری فرد از کار می افتد.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال ورود لوله ای داخل دستگاه تنفسی احتمال آسیب رسیدن به دندان وجود دارد و برای بیهوش ماندن بیمار تا پایان عمل جراحی داروهای بیهوشی چند بار دیگر تجویز می شوند که به طور کلی تمامی این موارد ایجاد عوارض می کند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم این که مردم حق دارند از بیهوشی بترسند اما خوشبختانه درایت متخصصان بیهوشی کشور، عوارض ناشی از بیهوشی عمومی بدن را به حداقل رسانده است.

ایمانی با اشاره به این که کیفیت داروهای بیهوشی کشورخوشبختانه مطلوب شده است به شفا آنلاین گفت: با این حال امیدواریم وزارت بهداشت نظارت بیشتری بر ورود و ساخت داروها داشته باشد؛ اما در درجه اول امید به اطلاع رسانی منطقی به مردم داریم تا برای انجام بیهوشی عمومی بدن یا بیهوشی موضعی نیز حق انتخاب داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: