کد خبر: ۳۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفاآنلاین-وزير ارتباطات از راه اندازي 2 برنامه بومي بيسفون و ساينا به عنوان 2ابزار ارتباطي موبايلي خبر داد و گفت: اين ابزارها تجميعي از امکانات ابزارهاي خارجي پرکاربرد است که اطلاعات آن ها در ايران نگهداري مي شود.
به گزارش شفا آنلاین،واعظي با اشاره به ويژگي هاي 2 نرم افزار ارتباط موبايلي بومي بيسفون و ساينا تصريح کرد:برنامه نويسان ايراني2 برنامه بسيار خوب نوشتند که بسيار شبيه نرم افزارهاي موبايلي فعلي است.اين نرم افزارها تجميعي از نرم افزارهاي فعلي از جمله وايبر و تانگو است که امکان پيامک و مکالمه را براي کاربران فراهم مي کند. به گزارش فارس،وي گفت: سرعت بيشتر و کيفيت بهتر اين نرم افزارها به دليل زيرساخت هاي داخلي آن ها از جمله ويژگي هاي اين 2نرم افزار داخلي است.

وي گفت: همچنين از 3اپراتور تلفن همراه خواسته ايم اين برنامه هارا حمايت کنند تا تداوم يابد، وزارت ارتباطات نيز برنامه حمايت از آن ها را در دستور کار خواهد داشت.واعظي تصريح کرد: براي افرادي که قصد استفاده از نرم افزارهاي موبايلي را دارند و هدفشان اين است که بتوانند به راحتي از اين نرم افزارها استفاده کنند نبايد تفاوتي داشته باشد که اين برنامه ها توسط هموطنان ايراني نوشته شده باشد يا توسط خارجي ها بنابراين اميدواريم مردم از اين کار خوب انجام شده استقبال کنند.

مسدود کردن شبکه هاي اجتماعي راه حل نيست

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا حاکميت بر نرم افزارهاي داخلي نظارت خواهد کرد گفت: تفاوتي در نرم افزارهاي داخلي و خارجي در اين باره نيست و بر هر 2گروه در داخل کشور نظارت مي شود.به گزارش مهر، وزير ارتباطات با تاکيد بر اين که به عنوان حاکميت بر تمامي نرم افزارهاي موبايلي داخلي و خارجي نظارت داريم، گفت: مسدود کردن، راه حل نهايي براي جلوگيري از استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعي خارجي نيست.واعظي ادامه داد: کساني که اطلاعات فني در اين زمينه ندارند فکر مي کنند با مسدود کردن 2تا 3 شبکه اجتماعي کل معضل اين حوزه حل مي شود اما راه حل اين نيست بايد به جاي مکانيسم هاي توبيخي از فرهنگ سازي و مکانيسم هاي تشويقي استفاده کرد.وي با تاکيد بر اين که دولت بايد بخش خصوصي را تشويق کند که شبکه اجتماعي داخلي با کيفيت بالا در اختيار مردم قرار دهد، افزود: در اين صورت مردم خود به خود به سمت شبکه هاي اجتماعي داخلي حرکت مي کنند. راه ديگر نيز اين است که هم زمان با گسترش اينترنت، فرهنگ سازي توسط صدا و سيما، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد براي استفاده صحيح از انواع ابزارهايي که وارد کشور مي شوند صورت گيرد در اين صورت هم عيب هاي اين ابزار و هم استفاده مناسب آن مورد توجه قرار مي گيرد.

وزير ارتباطات تصريح کرد: به دنبال اين هستيم که سايت هاي ضد اخلاق، ضد دين و ضد امنيت کشور را مسدود کنيم و سايت ها و شبکه هاي اجتماعي مناسب را با فرهنگ سازي در اختيار خانواده ها قرار دهيم.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: