کد خبر: ۳۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
شفاآنلاین-پزشکان بیمارستان کودکان در سینسیناتی آمریکا قصد دارند با استفاده از بخشی از دنده یک پسربچه 4 ساله، گلوی او را ترمیم کنند.
به گزارش شفا آنلاین،«امرت راچ» وقتی یک ساله بود، باتری دکمه ای  کنترل تلویزیون را قورت داد. باتری هم گلوی او را سوزاند و یک سوراخ در «مری» اش ایجاد کرد تا نفس کشیدن، خوردن و حرف زدن را برایش مشکل کند. 


دکتر «الساندرو د آلارکن» یکی از مدیران بیمارستان کودکان سینسیناتی در این باره گفت:«این گام بزرگی برای کمک به امرت کوچولو است تا به یک پسربچه معمولی تبدیل شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، لوله تنفسی او را سال آینده بر می داریم. او می خواهد فوتبال بازی کند، ما هم فکر می کنیم می تواند این کار را بکند، اگر هم بخواهد می تواند ورزش های دیگر را هم بازی کند، این برای پرورش او مهم است.»


امرت هم اکنون برای نفس کشیدن از «تراکستومی» یا «نای شکافی» (ایجاد شکاف در گلو و گذاشتن یک لوله در نای) کمک می گیرد اما پزشکان امیدوارند، این آخرین جراحی بزرگی باشد که روی این پسر کوچولو انجام می شود و مشکلش حل شود.


پزشکان این بیمارستان 2 سال پیش با انجام یک جراحی، بخشی از روده «امرت» را در مری او گذاشتند تا بار دیگر توانایی غذا خوردن را به دست بیاورد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: