کد خبر: ۳۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 02
شفا آنلاین:بان کی مون دبیر کل سازمان ملل دربیانیه ای به مناسبت روز جهانی سالمندان با اشاره به این که شمار سالمندان جهان تا سال 2050 میلادی به بیش از 2 میلیارد نفر خواهد رسید، افزایش میانگین سنی در جهان را بزرگترین چالش قرن حاضر خواند.

به گزارش شفاآنلاین، دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه ای که روز چهار شنبه صادر کرد با اشاره به این که بهبود خدمات درمانی در دهه های اخیر موجب افزایش میانگین سنی در جهان شده، بر نقش سازنده ای که این گروه از مردم جهان می توانند در رشد و بهبود شرایط زیستی داشته باشند، تاکید کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه شمار سالمندان جهان از رقم 841 میلیون نفر در سال 2013 به بیش از 2 میلیارد نفر در سال 2050 افزایش پیدا خواهد کرد، افزوده است، نزدیک به 80 در صد از این سالمندان ساکن کشور های کمتر توسعه یافته خواهند بود.

بان کی مون با بیان این که افزایش میانگین سنی در قرن حاضر یکی از بزرگترین دگرگونی ها و چالش های قرن جاری به شمار می رود، هشدار داده است که غفلت در توجه به روند دگرگونی های آماری در این قرن می تواند به بروز دشواری ها و مشکلات زیادی در جهت تامین آینده این گروه از مردم جهان منجر شود.

دبیرکل سازمان ملل افزوده است: درحالی که شهروندان سالمند جهان می توانند نقش موثر و سازنده ای در روند تحولات اقتصادی و اجتماعی جوامع خود داشته باشند تبعیض و بی توجهی به سرنوشت این گروه در بسیاری از نقاط جهان همچنان ادامه دارد.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: