کد خبر: ۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
شفاآنلاین-وزیر بهداشت از ورود یک هزار آمبولانس و توزیع ۲هزار متخصص در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن هاشمی از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست که به محض بازگشت به استان خود زمینه‌های اجرایی شدن مفاد کتاب ارزش‌های نسبی سلامت را با تشکیل جلساتی مشابه جلسه ستاد مرکزی وزارت بهداشت و مرکب از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، بیمه فراهم کنند و گزارش اقدامات خود را به وزارتخانه ارائه دهند.

وزیر بهداشت پس از ابلاغ مفاد کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93 » خطاب به رؤسا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: کاری که شروع کرده‌ایم باید با شهامت و قدرت دنبال کنیم که البته لازمه آن خویشتنداری، صبوری و همراهی است.

ضرورت اطلاع‌رسانی اجرایی شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی اجرایی شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت گفت: ممکن است پزشکان به دلیل مشغله‌های زیاد از این رویداد مهم مطلع نشده باشند، بنابراین در مرحله اول اطلاع‌رسانی به جامعه پزشکی برای ما یک ضرورت است.

هاشمی با تاکید بر اینکه هدف ما مردم و رضایت مردم است، گفت: همه تلاش خود را برای رضایتمندی مردم به کار گیرید.

وزیر بهداشت همچنین از معاون درمان خواست تا 2 هفته دیگر جلسه‌ای با معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه مربوطه اطلاع دهند.

طراحی سامانه‌ای به منظور اخذ شکایات مردمی

هاشمی از طراحی سامانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی و نیز دریافت شکایات مردمی در این خصوص خبر داد و بر ضرورت پی‌گیری و پاسخگویی به شکایات واصله تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف پرداختی‌های نیروهای غیر پزشک در طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: باید در خصوص چگونگی نظام پرداخت به نیروهایی که درگیر اجرای این طرح هستند تا هفته آینده به جمع‌بندی نهایی برسید.

شتاب بیشتر برای عملیاتی کردن برنامه تحول بهداشت

هاشمی به اهمیت حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در حوزه بهداشت صورت گرفته است در هیچ دوره‌ای انجام نشده است و در طرح تحول بهداشت نیز مدلی جدید برای مراقبت فعال از بیماری‌ها طراحی شده است که البته باید با سرعت و شتاب بیشتری برنامه‌های این حوزه را عملیاتی نماییم.

وی همچنین به اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: باید با در نظر گرفتن سرانه 12 هزار و 500 نفر، بتوانید پزشک عمومی جذب کنید و با تشکیل تیمی مرکب از کارشناسان بهداشت محیط و خانواده و دیگر کارشناسان کار را پیش ببرید.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما دارای شبکه بهداشتی هستیم و مشکلات در حوزه بهداشت کمتر از درمان است اما چون کار جدید است باید از بخش خصوصی خرید خدمت صورت گیرد و همچنین از ظرفیت‌های جامعه پرستاری و پزشکان عمومی نیز استفاده شود.

تخصیص اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی

وی بر ضرورت هتلینگ مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی تامین شده است که باید به دانشگاه‌ها تخصیص یابد چرا که حوزه بهداشت جزء اولویت‌هاست.

وزیر بهداشت در ادامه از ورود یک هزار آمبولانس تا آخر امسال به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و با اشاره به 7 بیمارستان جدیدی که تاکنون تجهیز نشدند، گفت: تجهیز این بیمارستان‌ها 400 میلیارد هزینه و 2 هزار نیروی انسانی نیاز دارد.

هاشمی گفت: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قول ارائه مجوز جذب نیروی انسانی در این بیمارستان‌ها را در صورت تجهیز آنها تا پایان سال را داده است.

توزیع 2 هزار نیروی متخصص در سراسر کشور

وزیر بهداشت همچنین از توزیع 2 هزار نیروی متخصص در کشور خبر داد و عنوان کرد: ثبت نام نیروهای متخصص جهت تقسیم در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز آغاز شده است که به‌زودی محل خدمت آنان براساس نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعیین خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: